PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Esotiq&Henderson liczy na rekordowy koniec roku

Esotiq&Henderson liczy na rekordowy koniec roku
Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 lis 2019 09:38

Skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 134,8 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. rok do roku. Marża brutto wyniosła 61 proc. Esotiq odnotował także ponad dwukrotny wzrost sprzedaży internetowej. Firma jest już gotowa na zbliżający się świąteczny szał zakupowy i liczy na rekordowy koniec roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 lis 2019 09:38

- Wysoki poziom przychodów to głównie efekt dynamicznego rozwoju sieci salonów oraz intensywnej działalności marketingowej. Nieustannie szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów nawiązując współpracę z modelkami i blogerkami, prowadząc unikalne kampanie w mediach społecznościowych, ale także rozwijając sprzedaż internetową, która z roku na rok jest coraz wyższa. W związku tym liczymy, że pod względem sprzedaży bieżący rok będzie najlepszy w dotychczasowej historii firmy – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson.

Zysk brutto po trzech kwartałach 2019 roku wzrósł o 13,9% do poziomu 81,6 mln zł. EBIT wyniósł 5,2 mln zł (wobec 6,3 mln zł w ub. r.) a zysk netto 1,8 mln zł (wobec 4,5 mln zł w ub. r.). Na wyniki silnie wpłynęły niekorzystne wahania kursu dolara oraz wzrost wynagrodzeń. W 2019 roku Esotiq otworzył 17 nowych salonów, w tym: 7 w Polsce, 4 w Niemczech, 1 na Ukrainie, 2 w Rosji, 2 na Białorusi oraz 1 na Łotwie. Dla porównania w ubiegłym roku powstało 13 nowych salonów.

W Polsce, Niemczech i na Ukrainie jesteśmy obecni od wielu lat. Ciągle rozwijamy tam naszą sieć i powiększamy grupę odbiorców. Jednak od pewnego czasu budujemy sieć salonów na nowych rynkach, takich jak Rosja, Białoruś czy Łotwa. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę, a początki zawsze pociągają za sobą większe koszty związane z budowaniem przekazu marketingowego. Rozwój sieci na Wschodzie daje ogromne możliwości. Trendy związane z określonymi wzorami bielizny dynamicznie się tam rozwijają i zbliżają się do tych na Zachodzie. Duże znaczenie ma także rozwój sprzedaży internetowej, która wspiera tamtejszą sprzedaż w sklepach fizycznych i odwrotnie – dodaje prezes.

Sprzedaż internetowa z roku na rok systematycznie wzrasta. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku przychody z tego kanału wyniosły 12,9 mln zł (+101% r/r). Rekordy bije także liczba uczestniczek programu lojalnościowego, która, zgodnie z trendem, na przełomie roku może przekroczyć pierwszy milion.

Marka Esotiq&Henderson to nie tylko unikalna bielizna damska. W jej ofercie znaleźć można także bieliznę męską, żele pod prysznic, perfumy, kosmetyki czy akcesoria. Każdy z tych segmentów cieszy się dużym zainteresowaniem. Poszerzając ofertę odpowiadamy na różne potrzeby, które klientki mogą zaspokajać w ramach jednej wizyty w sklepie, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym. To ważne w kontekście zbliżających się świąt oraz Black Friday, na które jesteśmy już gotowi i ofertowo, i logistycznie – mówi Adam Skrzypek.

Według szacunkowych danych w okresie styczeń-październik 2019 roku skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson wyniosły 147 mln zł (+17% r/r). Sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 13,5 mln zł (+90% r/r). Natomiast marża brutto na sprzedaży wyniosła 60% (+3 p.p. r/r). Powierzchnia handlowa Grupy na koniec października 2019 r. wynosiła 18 660 m kw. (+7% r/r).

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.