PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Esotiq & Henderson odporny na koronawirusa

Esotiq & Henderson odporny na koronawirusa
Fot. materiały prasowe
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 wrz 2020 08:19

Polski producent bielizny damskiej wyszedł z pandemii obronną ręką - podała firma. W pierwszej połowie 2020 r. Esotiq & Henderson SA wypracował 78 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, odnotowując 1,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego oraz 0,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec odpowiednio 84,4 mln zł i 2,8 mln zł oraz 0,8 mln zł odnotowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 wrz 2020 08:19

Kluczowe dla osiągniętych wyników okazały się redukcja kosztów oraz model i struktura sprzedaży, w szczególności sprzedaż internetowa, która w analizowanym okresie wyniosła 17,1 mln zł (wzrost o 117 proc. r/r).

W II kwartale 2020 roku, czyli okresie najbardziej dotkniętym skutkami zamrożenia gospodarki, czego efektem było m.in. zamknięcie centrów handlowych, producent bielizny damskiej odnotował 39,3 mln zł skonsolidowanej sprzedaży (-12 proc. r/r), z czego segment omnichannel wygenerował rekordowe 12 mln zł (203 proc. r/r).

Skonsolidowana EBITDA wyniosła 7,1 mln zł (14,7 proc. r/r), EBIT 3,4 mln zł (10,5 proc. r/r) natomiast zysk netto 2,0 mln zł (5,7 proc. r/r). Wynik uzyskany na poziomie operacyjnym jest porównywalny z pierwszym półroczem 2019 r., gdyż od 2020 r. Esotiq prowadzi sprawozdawczość w MSSF 16. Powoduje to m.in. wzrost amortyzacji, gdyż czynsze płacone do galerii handlowych ujmowane są w innym miejscu bilansu (zysk netto bez MSSF 16 wyniósłby w I półroczu br. 2,4 mln zł).

- Wyniki za minione półrocze są powodem do dumy. Mamy za sobą bezprecedensowy okres, w którym branża odzieżowa była jedną z tych, które w wyniku zamrożenia gospodarki ucierpiały najmocniej. Po ogłoszeniu lockdownu podjęliśmy szereg działań prowadzących do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym oraz redukcji kosztów działalności. W stosunku do galerii handlowych przyjęliśmy partnerską pozycję w negocjacjach czynszów, w pełni rozumiejąc również ich położenie. Dzięki temu udało nam się zredukować koszty i uzyskać efekt win-win jeśli chodzi o umowy i relacje z naszymi partnerami handlowymi. – powiedział Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Dodał, że tak dobre wyniki, nie byłyby możliwe gdyby nie lojalne klientki Esotiq (924 tys. uczestniczek Esotiq Club na koniec IH2020), które po zamknięciu sklepów stacjonarnych doceniły produkty spółki przenosząc zakupy do internetu.

W okresie marzec - kwiecień 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, sprzedaż towarów w sklepie internetowym wzrosła o 208%, przy jednoczesnej obniżce kosztów działalności Grupy o ok. 50%. Istotnym komponentem naszego sukcesu były też sklepy franczyzowe, gdyż funkcjonowanie części z nich nie zostało całkowicie ograniczone w wyniku pandemii. - W pełni też wykorzystaliśmy ponowne otwarcie galerii handlowych i od 4 maja wszystkie nasze sklepy działały - podkreśla Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!