PARTNERZY PORTALU


Eurocash planuje otwarciową ofensywę

Eurocash planuje otwarciową ofensywę
shutterstock
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 11 maj 2018 11:41

Grupa Eurocash przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r. Rozbudowa sieci zakłada trzy źródła wzrostu: przejęcia regionalnych sieci supermarketów, otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców oraz otwarcia własnych sklepów detalicznych (we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości). Całkowitą wartość inwestycji szacuje się na do 2 mld zł. - podała spółka w kwartalnym raporcie.

Plan rozbudowy zakłada osiągnięcie następujących parametrów operacyjnych: średnia powierzchnia sklepu własnego: 350 mkw. (powierzchnia sprzedażowa); średnia sprzedaż na mkw. około 15 600 zł. rocznie w nowo otwartych dojrzałych sklepach własnych; średnia marża EBITDA dojrzałego sklepu własnego powinna osiągnąć około 6,4 proc.

Przewidywana struktura organizacyjna segmentu detalicznego Eurocash zakłada, że będzie się składać ze spółek i formatów dystrybucji prowadzących sklepy detaliczne, takie jak Firma Rogala, FHC-2, Madas i EKO Holding, a potencjalnie także firmy prowadzące sieć supermarketów Mila (przejęcie sieci Mila jest w toku z powodu procesu zatwierdzania przez urząd antymonopolowy). 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponadto docelowa struktura obejmie również wszystkie operacje hurtowe i detaliczne związane z dostawą i wsparciem dla sklepów detalicznych obsługiwanych przez franczyzobiorców pod marką Delikatesy Centrum. W związku z tym projekt dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych zostanie włączony do tego segmentu do 2020 r. - informuje Eurocash. 

W wyniku nowej organizacji i inwestycji, segment Eurocash Detal będzie obsługiwał około (pro forma z potencjalnym uwzględnieniem sieci Mila) 1 527 supermarketów „proximity” ze  sprzedażą na poziomie około 5,1 mld zł. i około 7,4 mld zł. sprzedaży detalicznej, wliczając przychody Delikatesów Centrum z franczyzy oraz sklepów własnych. 

W celu zachowania konkurencyjności handlu sklepów niezależnych w Polsce, Grupa Eurocash
kontynuuje również inwestycje w projekty innowacyjne: Duży Ben, abc na kołach, Kontigo, dystrybucja wysokiej jakości produktów świeżych i inne. Rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki Grupy, jednak w ocenie zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat. Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win i PayUp, Spółka zdecydowała o rozwinięciu: konceptu Duży Ben i udostępnieniu go franczyzobiorcom oraz dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych do klientów Eurocash Dystrybucja.

W 2017 r. Grupa Eurocash zainicjowała średnioterminowy program mający na celu zwiększenie efektywności kosztowej poprzez redukcję kosztów w obszarach takich jak Sprzedaż, Koszty Ogólnego Zarządu i Pozostałe Koszty Operacyjne. Całkowity potencjał redukcji kosztów może sięgnąć 150 mln zł. do 2020 r. Planowany efekt programu redukcji kosztów powinien zostać częściowo zredukowany poprzez wzrost poziomu płac wynikający z presji na koszty pracy oraz inflację - czytamy w raporcie.

Retransmisja sesji:

FOKUS NA TRÓJMIASTO - Inwestorzy potrzebują bezpiecznych portów


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.183.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!