Plan rozbudowy zakłada osiągnięcie następujących parametrów operacyjnych: średnia powierzchnia sklepu własnego: 350 mkw. (powierzchnia sprzedażowa); średnia sprzedaż na mkw. około 15 600 zł. rocznie w nowo otwartych dojrzałych sklepach własnych; średnia marża EBITDA dojrzałego sklepu własnego powinna osiągnąć około 6,4 proc.

Przewidywana struktura organizacyjna segmentu detalicznego Eurocash zakłada, że będzie się składać ze spółek i formatów dystrybucji prowadzących sklepy detaliczne, takie jak Firma Rogala, FHC-2, Madas i EKO Holding, a potencjalnie także firmy prowadzące sieć supermarketów Mila (przejęcie sieci Mila jest w toku z powodu procesu zatwierdzania przez urząd antymonopolowy). 

Ponadto docelowa struktura obejmie również wszystkie operacje hurtowe i detaliczne związane z dostawą i wsparciem dla sklepów detalicznych obsługiwanych przez franczyzobiorców pod marką Delikatesy Centrum. W związku z tym projekt dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych zostanie włączony do tego segmentu do 2020 r. - informuje Eurocash. 

W wyniku nowej organizacji i inwestycji, segment Eurocash Detal będzie obsługiwał około (pro forma z potencjalnym uwzględnieniem sieci Mila) 1 527 supermarketów „proximity” ze  sprzedażą na poziomie około 5,1 mld zł. i około 7,4 mld zł. sprzedaży detalicznej, wliczając przychody Delikatesów Centrum z franczyzy oraz sklepów własnych. 

W celu zachowania konkurencyjności handlu sklepów niezależnych w Polsce, Grupa Eurocash
kontynuuje również inwestycje w projekty innowacyjne: Duży Ben, abc na kołach, Kontigo, dystrybucja wysokiej jakości produktów świeżych i inne. Rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki Grupy, jednak w ocenie zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat. Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win i PayUp, Spółka zdecydowała o rozwinięciu: konceptu Duży Ben i udostępnieniu go franczyzobiorcom oraz dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych do klientów Eurocash Dystrybucja.

W 2017 r. Grupa Eurocash zainicjowała średnioterminowy program mający na celu zwiększenie efektywności kosztowej poprzez redukcję kosztów w obszarach takich jak Sprzedaż, Koszty Ogólnego Zarządu i Pozostałe Koszty Operacyjne. Całkowity potencjał redukcji kosztów może sięgnąć 150 mln zł. do 2020 r. Planowany efekt programu redukcji kosztów powinien zostać częściowo zredukowany poprzez wzrost poziomu płac wynikający z presji na koszty pracy oraz inflację - czytamy w raporcie.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl