PARTNERZY PORTALU


Eurocash powalczy o lepsze drugie półrocze

  • Autor: PAP
  • Dodano: 26 sie 2014 16:07

Eurocash, który po pierwszym półroczu ma 50,7 mln zł zysku netto, liczy na lepsze drugie półrocze. Presja na marże ze strony konkurencji będzie jednak na rynku odczuwalna - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

"Tradycyjnie, w drugiej połowie roku notujemy lepsze wyniki niż w pierwszej. Jest szansa, że z uwagi na efekt bazy porównanie rok do roku też będzie pozytywne. Jeśli chodzi o wyniki całoroczne, to będziemy się starali zmieścić w konsensusie rynkowym" - powiedział PAP Owczarek.

Konsensus agencji Bloomberg zakłada, że grupa wypracuje w tym roku ok. 440 mln zł EBITDA.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W pierwszym półroczu 2014 roku grupa Eurocash ma 8,01 mld zł przychodów, 142,4 mln zł EBITDA, 81,6 mln zł zysku operacyjnego i 50,7 mln zł zysku netto.

W samym drugim kwartale zysk netto grupy Eurocash wyniósł 49,3 mln zł wobec 61 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 57,6 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 69,6 mln zł wobec 77,2 mln zł konsensusu PAP i 84,3 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA grupy wyniósł 100,85 mln zł wobec 111,5 mln zł oczekiwanych przez rynek i 112,7 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spadła o 0,33 p.p do 2,35 proc.

Sprzedaż Grupy Eurocash w drugim kwartale 2014 roku wzrosła o 2,14 proc. rdr, do 4,29 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,12 mld zł.

"Pomimo pozytywnego efektu jaki miało przesunięcie Świąt Wielkanocnych, drugi kwartał nie był najlepszy dla sprzedaży detalicznej. Udało nam się jednak poprawić wyniki sprzedażowe oraz marże. Wynik EBITDA był pod presją z powodu wyższych kosztów operacyjnych i kosztów akcji marketingowych takich jak ogólnopolska Megaloteria. To była jednak kwestia drugiego kwartału, te koszty nie będą w takim stopniu ciążyć na wyniku EBITDA w drugiej połowie roku" - powiedział Owczarek.

"Dodatkowo, jeśli chodzi o logistykę, to nie doszliśmy jeszcze do zakładanej efektywności. To ostatni kwartał, gdzie w porównaniu wyników rok do roku widać było brak sprzedaży Stokrotki. W pierwszym półroczu ubiegłego roku współpraca ze Stokrotką przyniosła nam prawie 380 mln zł. Od trzeciego kwartału wyniki będą porównywalne" - dodał.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.222.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!