• Foot Locker Inc poinformował, że mianował Mary Dillon na stanowisko dyrektora generalnego.
  • Dillon dotychczas była odpowiedzialna za rozwój biznesu e-commerce.
  • Akcje firmy wzrosły o 19 proc. w związku z wyższym zyskiem operacyjnym i lepszą sprzedażą za II kwartał br.

Na koniec tygodnia akcje detalisty obuwia wzrosły o około 19 proc.

Wzrost spowodowany jest mniejszym od spodziewanego spadkiem sprzedaży za drugi kwartał, a także zyskiem firmy, wypracowanym powyżej podawanych wcześniej szacunków.

Johnson, który przechodzi na emeryturę, będzie pełnił funkcję prezesa zarządu do 31 stycznia.

Zastępująca Johnsona Dillon podczas swojej ośmioletniej pracy na stanowisku dyrektora generalnego Ulta Beauty, była odpowiedzialna za rozwój biznesu e-commerce tego kosmetycznego detalisty. A to właśnie strategia, w którą również dużo inwestuje obecnie Foot Locker.

W latach 2005-2010 Dillon pełniła również funkcję dyrektora ds. marketingu globalnego w McDonald's.

Zmiana w kierownictwie ma być wsparciem dla wzrostu sprzedaży butów Adidas i innych artykułów w sklepach stacjonarnych. W ten sposób Foot Locker chce  przeciwdziałać malejącemu udziałowi asortymentu marki Nike - swojego największego dotychczasowego dostawcy artykułów do sieci detalicznej. 

Foot Locker poinformował także, że zarząd zadecydował o rozdzieleniu funkcji prezesa i dyrektora generalnego, a Dona Young, będąca obecnie głównym dyrektor firmy, od lutego zostanie jej prezesem.

 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl