PARTNERZY PORTALU


Francuskie hipermarkety ruszyły na wojnę cenową

  • Autor: onet.pl
  • Dodano: 19 maj 2014 08:36

Carrefour znalazł się na pierwszej linii frontu francuskiej wojny cenowej, która okazuje się bardziej krwawa niż oczekiwano, bo supermarkety walczą o każdy kawałek rynku w sytuacji niemrawego ożywienia gospodarczego - informuje onet.pl, za agencją Reuters.

  • Autor: onet.pl
  • Dodano: 19 maj 2014 08:36
Jako lider na francuskim rynku handlowym, z 20,5-procentowym udziałem, Carrefour jest w dużej mierze uzależniony od rodzimego kraju, na którym generuje prawie połowę sprzedaży. Jego jedyny duży rywal notowany na giełdzie, Casino, dwie trzecie zysków czerpie z rynków wschodzących. Co więcej, Carrefour około jednej czwartej sprzedaży generuje we francuskich hipermarketach - głównym polu bitwy o oszczędnych francuskich klientów. Tanie dyskonty, takie jak Aldi i Lidl, które dominują na rynkach Niemiec i Austrii, mają niewielki udział we Francji, sięgający 12 procent.

Obecna fala konkurencji cenowej między francuskimi sieciami datuje się od 2011 roku, kiedy Carrefour, po latach oddawania pola w Europie, a w szczególności we Francji, przeszedł do ofensywy, rezygnując z pojedynczych promocji na rzecz ogólnej obniżki cen. Pod koniec 2012 roku w jego ślady poszło Casino. Teraz do tej stawki dołączył Auchan, który w marcu obniżył ceny o pięć procent i jasno dał do zrozumienia, że nie zamierza na tym poprzestać - czytamy w onet.pl.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!