PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Galeria Jurajska zauważa powrót klientów do dawnych nawyków zakupowych

Galeria Jurajska zauważa powrót klientów do dawnych nawyków zakupowych
Galeria Jurajska, fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 10:33

Pandemia nie powstrzymuje Polaków przed wydawaniem pieniędzy w centrach handlowych? Jak pokazuje analiza aż 21342 paragonów, którą zrobiła Galeria Jurajska, konsumenci powoli wracają do zwyczajów zakupowych sprzed lockdown'u.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 10:33

Przez ostatnie miesiące Polacy ostrożnie podchodzili do zakupów. Rzadziej odwiedzaliśmy centra handlowe, staliśmy się także bardziej oszczędni. Jak wynika z badan Santander Consumer Bank, aż 30 proc. deklaruje, że stara się kontrolować swoje wydatki. Nie oznacza to jednak, że mocno zaciskamy pasa i odmawiamy sobie przyjemności.

Wręcz odwrotnie, odwiedzając galerie handlowe znów wydajemy tam sporo. Pokazuje to analiza aż 21342 paragonów, jaką wykonała Galeria Jurajska, przy okazji organizowanej tam loterii. To pierwsza próba podsumowania wydatków klientów w centrum handlowym od czasu zniesienia ograniczeń. Co zauważono?

Największą średnią wartość osiągnęły paragony ze sklepów z elektroniką, AGD i RTV. Pokrywa się to z rynkowym trendem. Badania Santander Consumer Bank pokazują, że w ostatnim czasie aż 6,9 proc. Polaków zdecydowało się na zakup dodatkowego sprzętu. Kolejne miejsce pod względem wartości paragonów zajęły sklepy z biżuterią, modą oraz segmentów home i zdrowia i urody.

- Wyniki, jakie uzyskaliśmy dzięki analizie zaskakują, bo stoją nieco w kontrze do prognoz mówiących o spadku wydatków konsumenckich. Do tego zebrane dane uwidaczniają aż 2 pozytywne zjawiska, które wyczekiwane były przez rynek - mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

- Po pierwsze, wydatki konsumentów wracają do poziomu sprzed pandemii, co jest sygnałem, że jednak nie zaciśniemy aż tak mocno pasa. Po drugie, niektóre branże notują wzrost wartości paragonów. Tak jest chociażby w przypadku elektroniki, która zyskuje dzięki konieczności zakupy sprzętu m.in. z powodu przejścia wielu osób na telepracę czy do nauki zdalnej - dodaje.

Ale to nie koniec dobrych wieść. Wracamy do sklepów, które chętnie odwiedzaliśmy przed pandemią. Blisko 50% analizowanych paragonów pochodziło ze sklepów odzieżowych. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy z butami i galanterią - ok. 15%. Trzecim segmentem, w którym klienci najchętniej robili zakupy było zdrowie i uroda. Drogerie, perfumerie i apteki wygenerowały aż 8,4 proc. paragonów. Na czwartym miejscu uplasowała się elektronika, na piątym biżuteria.

- Branże, które najmocniej dotknął koronakryzys zaczynają odrabiać straty. I chociaż nie ma jeszcze powodu do hurraoptymizmu, to przeprowadzona przez nas analiza pokazuje pewien pozytywny trend powrotu nie tylko na zakupy, ale i do shoppingu. Trend ten w najbliższych 2-3 miesiącach ma szansę się umocnić, o ile sytuacja z związku z COVID-19 nie pogorszy sprawy. Tym bardziej, że przed nami prawdziwy maraton handlowy, obejmujący m.in. nowe kolekcje w sklepach ,kolejne akcje prosale, promocje Black Friday czy święta - mówi.

Nie oznacza to jednak, że nic się nie zmieniło. Jak zauważa przedstawicielka Jurajskiej, nieco inaczej dziś zachowujemy się na zakupach.

- Wartość paragonów pokazuje, że nasze zakupy stały się konkretniejsze. Do galerii wpadamy rzadziej, spędzamy w niej mniej czasu, ale więcej kupujemy. Zakupy stały się bardziej celowe i przemyślane. Odwiedzamy kilka sklepów i w każdym coś kupujemy - zauważa.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!