Zdaniem Wojciecha Gepnera, Community Directora w EPP ludzie zawsze będą przychodzić do centrum handlowego, choćby po to, żeby się pokazać i pooglądać innych ludzi. Najlepszym dowodem na to są niedziele niehandlowe.

– Mimo zamkniętych sklepów klienci przychodzą. Po prostu centrum handlowe jest przyjazną przestrzenią publiczną – uważa Wojciech Gepner.

Galerie jako multifunkcyjne przestrzenie stają się miejscem spotkań. Wpisują się w filozofię trzeciego miejsca - poza pracą i domem są kolejną destynacją.

– Walczymy o klienta z kinami, basenami, łąką czy jeziorem. Ten trend raczej się nie zmieni – przyznaje Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Zdaniem dyrektora sukces osiągną tylko obiekty, które zbudują więź ze społecznością lokalną.

– Chodzi o budynki, które nawiązują do tradycji i dziedzictwa kulturowego, tworząc przestrzeń handlową. Doskonałym przykładem jest łódzka Manufaktura. Takie obiekty będą mieć łatwiejsze zadanie jeśli chodzi o przywiązanie emocjonalne klienta niż nowo powstające galerie. Doświadczamy tego w Posnanii, gdzie musimy budować relację z mieszkańcami od podstaw – opowiadał Marek Ćwiek podczas konferencji ReDI zorganizowanej przez Polską Radę Centrów Handlowych.

Dalej w artykule:

Borysław Niżnik, dyrektor M1 Kraków o tym, że technologia zmienia handel, ale centra handlowe w przyszłości czeka ewolucja, a nie rewolucja.

• Dlaczego budowanie wewnętrznej społeczności wśród najemców jest ważne?

Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii o tym, że pokazy mody w galerii handlowej to już przeszłość. Teraz organizuje się targi lub warsztaty, na których można porozmawiać z projektantami, albo kupić ciekawe rzeczy.

• O tym, że dynamicznie rozwijająca się technologia nie działa na szkodę tradycyjnego handlu, wręcz przeciwnie – usprawnia funkcjonowanie offline’u.

 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL