- Pod koniec trzeciego kwartału 2017 roku całkowita podaż powierzchni handlowej w kraju wynosiła 14 mln mkw., w kraju jest ok. 400 centrów handlowych o łącznej powierzchni 10 mln mkw. Centra handlowe stanowią 71 proc. podaży całkowitej powierzchni, resztę stanowią parki handlowe i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe oraz centra wyprzedażowe. Organizacja handlu na ulicach jest marginalna i nie ujmowana w statystykach – mówi Monika Janczewska-Leja, dyrektor działu doradztwa i wynajmu powierzchni handlowych Savills Polska. – Ze statystyk wynika, że otwarcia na ulicach handlowych należą do rzadkości w przypadku sieci handlowych. Najrzadziej robią to marki modowe, częściej: elektronika, drogerie i jubilerzy i banki – dodaje.

- Najemcy często decydują się na centra handlowe bo nie ma w Polsce alternatywy – mówi Jakub Jarczewski, dyrektor Działu PR i Rozwoju Biznesu Metro Properties. – Poza tym Polacy lubią wygodę. Łatwiej jest pojechać do centrum handlowego, zrobić zakupy, potem zjeść z rodziną obiad, a na końcu pójść do kina, niż znaleźć miejsce postojowe, zapłacić za parkomat, a później wybrać się na zakupy przy ulicy handlowej – dodaje.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (78%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL