PARTNERZY PORTALU


Gdzie hipermarket traci, tam dyskont zyskuje

Gdzie hipermarket traci, tam dyskont zyskuje
Carrefour, fot. mat. prasowe
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 13 sie 2020 10:26

Okres lockdownu pomógł dyskontom. Hipermarkety straciły przez lokalizacje - czytamy na portalu dlahandlu.pl

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 13 sie 2020 10:26

Czynniki takie jak zmiany nawyków zakupowych konsumentów, kwestie: lokalizacji, asortymentu, powierzchni sklepu, czy promocji sprawiły, że sprzedaż Carrefoura w Polsce w drugim kwartale tego roku spadła. W tym samym czasie konkurencyjna Biedronka zdołała powiększyć przychody kolejny kwartał z rzędu. Okres lockdown, który trwał przed większą część drugiego kwartału bez wątpienia należał do tej sieci. W drugim kwartale tego roku Biedronka zanotowała wzrost sprzedaży o 8,7 proc. do 3,3 mld euro, a sprzedaż LfL była wyższa o 4,8 proc. Z kolei sprzedaż LfL sieci Carrefour w Polsce w drugim kwartale wyniosła 479 mln euro i była o 4,2 proc. niższa rdr. (sprzedaż całkowita była niższa aż o 10 proc.). W całym pierwszym półroczu Carrefour nad Wisłą osiągnął nieco ponad 1 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost LfL o 2 proc. (sprzedaż całkowita to spadek o 2,2 proc.). 

- W I kwartale br. sklepy spożywcze biły rekordy obrotów - Polacy kupowali na zapas w związku z nadciągającą pandemią. Na tym zyskał również Carrefour. Potem pojawiły się ograniczenia w handlu w centrach handlowych, gdzie mimo działającego hiper- czy supermarketu, ruch praktycznie zamarł, bo wszystkie pozostałe sklepy musiały pozostać zamknięte. Właśnie w galeriach sieć posiada większość swoich placówek formatu super- i hipermarketów  – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Wojciech Chromik, menedżer Grand Thornton.

Wojciech Chromik zwraca uwagę na to, że sieć Carrefour posiada w Polsce 90 placówek typu hipermarket i ponad 150 supermarketów, zaś te formaty przeżywają regres. Dlatego Grupa Carrefour musi kontynuować wdrażanie swojego planu strategicznego Carrefour 2022, który zakłada ograniczanie powierzchni sprzedaży hipermarketów i przyspieszenie rozwoju sklepów typu convenience

Z czego może wynikać niechęć Polaków do hipermarketów w okresie pandemii? Jak uważa Maciej Kraus, partner w Movens Capital S.A., ludzie boją się chodzić do centrów handlowych, na czym cierpią również hipermarkety i supermarkety ulokowane w tych obiektach. 

Na tych obawach wygrywają dyskonty, oferujące bliskość, dostępność sklepu oraz ciekawe promocje. Zdaniem Macieja Krausa o sukcesie Biedronki zdecydowało kilka elementów: sieć wydłużyła godziny otwarcia sklepów, a część z nich działała nawet przez całą dobę, wprowadzono też dodatkowe, specjalne promocje, w tym nocne zniżki. Ponadto, podczas lockdownu sieć znalazła sposób na ominięcie zakazu handlu w niedzielę, dzięki współpracy z Glovo, który dostarcza zrobione w internecie zamówienie prosto pod drzwi. Wirtualny sklep działa nawet w niedzielę niehandlową. 

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!