Gemini Park Bielsko-Biała ma 10 lat


10 lat temu na Podbeskidziu zadebiutował Gemini Park Bielsko-Biała. Po dekadzie dynamicznego rozwoju bielska galeria w niczym nie przypomina obiektu z dnia debiutu. Wszystko za sprawą licznych inwestycji i zmian jakie poczyniono na przestrzeni lat.
Początki obiektu
Gemini Park Bielsko-Biała to dziś jedno z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowo-rozrywkowych na Podbeskidziu i w woj. śląskim. Mającą ponad 42,5 tys. m kw. galerię rocznie odwiedza ponad 5,3 mln klientów, którzy mają możliwość zrobienia zakupów w ponad 120 sklepach.
Kiedy jednak 10 lat temu Gemini Park debiutował na lokalnym rynku miał inną skalę. - W dniu otwarcia galeria była prawie o połowę mniejsza, liczyła sobie 27,5 tys. m kw. i 80 sklepów. Nie było m.in. parku rozrywki nad rzeką Białą, tak dużej strefy gastronomicznej i tak szerokiej oferty handlowej jak dziś - wspomina Krzysztof Brączek dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Był jednak pomysł na centrum handlowe, którego brakowało na młodym bielskim rynku oraz na jego stopniowy rozwój. - 10 lat temu powstaliśmy nie jako konkurencja dla już istniejących w mieście dużych obiektów handlowych, ale jako dopełnienie rozwijającego się rynku. Koncepcją inwestora było nowoczesne i wielkomiejskie centrum handlowe, z kompaktową ofertą, które zaspokajać miało najważniejsze, codzienne potrzeby zakupowe mieszkańców regionu - mówi
Rusza rozbudowa
Ten koncept się przyjął. Oprócz bielszczan, zakupy w galerii zaczęli robić także mieszkańcy ościennych miast, a nawet Czesi i Słowacy. Nie brakowało także turystów spędzających na Podbeskidziu wakacje. Był to punkt zwrotny w rozwoju obiektu.
- Czuliśmy, że potrzebujemy zmiany, kolejnego kroku w rozwoju, który nie tylko utwierdziłby klienta w wyborze galerii, ale także umocnił naszą ofertę w mieście i w całym regionie. Tym bardziej, że sam rynek handlowy w Bielsku rozwijał się i rodziły się nowe potrzeby naszych klientów, zwłaszcza związane z postrzeganie galerii jako miejsca spotkań i rozrywki - mówi.
Zapadła decyzja o rozbudowie. Centrum handlowe miało być powiększone o 15 tys. m kw. Na nowej powierzchni miały powstać nowe sklepy m.in. z elektroniką, ofertą dla dzieci, a także m.in. fitness club. Miało być także więcej sklepów segmentu modowego. Rozbudowa miała także zapewnić galerii większą strefę gastronomiczną. Celem było m.in. przekształcenie obiektu w rodzinne centrum handlowo-rozrywkowe, w który klient robi nie tylko zakupy, ale także spędza czas wolny.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.