PARTNERZY PORTALU

GfK: nastroje niemieckich konsumentów spadają do historycznie najniższego poziomu

GfK: nastroje niemieckich konsumentów spadają do historycznie najniższego poziomu
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 23 kwi 2020 15:08

Według opublikowanej w czwartek prognozy niemieckiego instytutu badania rynku GfK z siedzibą w Norymberdze, w efekcie kryzysu koronawirusowego wskaźnik nastrojów konsumentów w Niemczech spadnie w maju do historycznie najniższego poziomu minus 23,4 punktów.

Będzie to o 25,7 punktów mniej niż ustalone dla kwietnia 2,3 punktów. W maju ubiegłego roku wskaźnik ten wyniósł 10,2 punktów.

W strefie ujemnej wskaźnik znalazł się dotąd tylko raz, gdy w 2003 roku miał miejsce globalny kryzys finansowy.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak zaznacza agencja dpa, prywatną konsumpcję uważa się za względnie stabilną oznakę aktualnej kondycji całej gospodarki, gdyż margines odchyleń jest tu stosunkowo niewielki. Na konsumpcję przypada około 55 proc. niemieckiego produktu krajowego brutto, co czyni z niej kluczowy czynnik pobudzania wzrostu gospodarczego.

W rozmowie z dpa analityk GfK Rolf Buerkl zwrócił uwagę, że oczekiwania konsumentów w kwestii ich dochodów w maju spaść mogą aż o 47 punktów - głównie za sprawą obaw przed bezrobociem lub pracą w skróconym wymiarze. Według niemieckiej Federalnej Agencji Pracy, praca taka odbywa się już w 718 tys. przedsiębiorstw, a skutki tego będą mogły odczuć miliony gospodarstw domowych.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.144.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!