Gino Rossi chce poprawiać rentowność


Gino Rossi liczy na poprawę rentowności w drugim półroczu - poinformował w rozmowie z PAP prezes Tomasz Malicki. Ocenia, że wykonanie tegorocznej prognozy zakładającej 27 mln zł EBITDA jest możliwe do osiągnięcia.
- Wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu oceniam dobrze, biorąc pod uwagę bardzo wysoką bazę porównawczą z ubiegłego roku, kiedy to w okresie kwiecień - czerwiec wzrosty były około 30 proc. - powiedział PAP Malicki.
W okresie styczeń-czerwiec 2015 roku sprzedaż grupy wzrosła o 11 proc. rdr do 128,2 mln zł. Sprzedaż Gino Rossi wzrosła o 8 proc. rdr do 78,7 mln zł, a Simple o 17 proc. rdr do 49,5 mln zł.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Średni wzrost powierzchni z kasą fiskalną spółki wzrósł w II kwartale o 10 proc. w Gino Rossi i o 11 proc. w Simple.
- Wartość sprzedaży rosła wraz ze wzrostem sieci sprzedaży. Moglibyśmy zrealizować wyższe marże i wartości sprzedaży, ale rynek był dość trudny. Duże promocje, które pojawiły się w różnych sieciach detalicznych miały duży wpływ na branżę - powiedział prezes.
- Dodatkowo, bardzo mocno wzrosły udziały sklepów internetowych, szczególnie Simple, a tam marża jest pomiędzy marżą sklepową a outletową i przez wzrost udziałów tego sklepu marża brutto na sprzedaży częściowo się obniżyła - dodał.
Marża brutto ze sprzedaży w Gino Rossi w II kwartale spadła do 45,4 proc. z 47,3 proc., a w Simple do 58,9 proc. z 64,7 proc.
CELEM POPRAWA RENTOWNOŚCI
W drugiej połowie roku marże powinny się poprawić. - W drugim półroczu tego roku rentowność powinna być wyższa. Trzeba pamiętać, że w I półroczu ubiegłego roku nie mieliśmy dużych promocji i marże były wysokie, w drugim już baza jest częściowo obarczona promocjami - powiedział Malicki.
Poprawa rentowności to priorytetowe zadanie dla marki Gino Rossi. - Już mogę powiedzieć, że w Gino Rossi zakładana wyjściowa marża detaliczna na drugie półrocze będzie wyższa rdr o parę pkt. proc. - powiedział Malicki.
- Patrząc na sezon wiosna-lato 2016 marże dalej udaje się podnosić, bo już mamy praktycznie zakontraktowaną kolekcję z marżą o kilka pkt. proc. wyższą. Ważnym dla nas jest podnoszenie marży w wyniku optymalizacji kosztów wytworzenia, przy nie ruszaniu ceny sprzedaży - dodał.
WYKONANIE PROGNOZY NA '15 OSIĄGALNE
Konsensus PAP zakłada, że spółka wypracuje w tym roku ok. 16 mln zł zysku netto, 30 mln zł EBITDA i ok. 295 mln zł przychodów. Prognoza grupy zakłada w tym roku 27 mln zł skonsolidowanej EBITDA przy przychodach na poziomie 290 mln zł.
- Biorąc pod uwagę dotychczasowe tegoroczne wyniki, myślę, że prognoza wyników na ten rok jest jak najbardziej osiągalna - powiedział prezes.
Na poziom zysku netto pozytywnie wpływać powinien zakończony proces restrukturyzacji finansowej. - Dzięki wykupieniu bardzo drogich obligacji koszty finansowe spadną o 2,5-3 mln zł w skali roku, co wpłynie pozytywnie na zysk netto oraz przepływy pieniężne" - szacuje Malicki.
PLANOWANY DYNAMICZNY ROZWÓJ SIECI SIMPLE; GINO ROSSI TAKŻE ZA GRANICĄ
Odzieżowa sieć Simple ma zwiększyć skalę poprzez dynamiczny wzrost powierzchni handlowej. - Na ten rok założyliśmy dla Simple wzrost powierzchni o ok. 1500 m kw. wobec 5,4 tys. m kw. na koniec ubiegłego roku. W 2016 roku w Simple chcielibyśmy dojść do 75-80 sklepów o średniej powierzchni 120 m kw. - powiedział prezes.
Sieć Gino Rossi powiększyć się ma z kolei w tym roku o ok. 700 mkw. - W Gino Rossi na pewno oddamy kilka sklepów w Polsce, ale chcemy też otwierać za granicą. W ubiegłym roku otworzyliśmy pierwsze sklepy w Czechach, gdzie średnia sprzedaż na m kw. w II kwartale wyniosła 2 tys. zł. Jeszcze w tym roku otworzymy 1-2 sklepy w Czechach. W przyszłym roku na pewno dodamy kilka sklepów w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich - powiedział prezes.
Malicki ocenia, że obecne moce produkcyjne grupy są wystarczające. - Jeśli będziemy podejmować decyzje o ich zwiększaniu, to raczej w pierwszym półroczu przyszłego roku - powiedział.
Na koniec pierwszego kwartału detaliczna sieć sprzedaży Gino Rossi liczyła 96 (własnych i franszyzowych) sklepów w Polsce i za granicą, natomiast sieć salonów sprzedaży Simple obejmowała 57 sklepów (łącznie z internetowymi).

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.