PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Gino Rossi liczy na większe przychody i wyższe marże

  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 13 sty 2014 18:46

Grupa Gino Rossi liczy, że dynamika wzrostu przychodów w tym roku będzie wyższa od ubiegłorocznej. Spółka zakłada też poprawę marż - poinformował w rozmowie z PAP Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.

  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 13 sty 2014 18:46
"Mamy większy kapitał (obrotowy - przyp. PAP) i zakładamy, że spółka będzie bardziej dynamicznie rosła niż w 2013 roku. Naszym celem jest poprawa wyników rok do roku" - powiedział PAP Tomasz Malicki.

Mocniej niż w ubiegłym roku powinny rosnąć w tym roku przychody spółki. "Planujemy, że w tym roku nasza dynamika wzrostu przychodów będzie wyższa niż w roku ubiegłym" - powiedział prezes.

W 2013 roku przychody grupy Gino Rossi wzrosły o 7 proc. rdr do 206,7 mln zł, z czego przychody Gino Rossi wzrosły o 12 proc. rdr do 127,3 mln zł, a przychody odzieżowej Simple były porównywalne rdr i wyniosły 79,4 mln zł.

Spółka spodziewa się też w tym roku wzrostu marży brutto na sprzedaży. "Marża procentowa powinna być w Gino Rossi trochę wyższa niż w poprzednim roku, co powinno wynikać z lepszego rozłożenia kosztów stałych produkcji. Poprawa marż nie będzie jednak tak dynamiczna jak w 2013 roku. W Simple marża będzie wyższa procentowo, bo usprawniamy zarządzanie spółką. Dokonaliśmy zmiany działu projektowego. Pierwsze produkty sprzedają się bardzo dobrze, co dobrze wróży na cały 2014 rok" - powiedział Malicki.

Poprawa efektywności to priorytet w przypadku Simple. "Chcemy wprowadzić zmiany związane z zarządzaniem produkcją, rozszerzeniem kolekcji i wprowadzeniem odzieży biurowej. Nie planujemy sprzedaży Simple. Obligacje są zabezpieczone na akcjach Simple, więc nawet nie mielibyśmy takiej możliwości" - powiedział prezes.

Celem dla spółki Gino Rossi jest z kolei wzrost skali działalności.

Gino Rossi przygotowuje prognozę na ten rok, którą może opublikować jeszcze w styczniu.

W ocenie Malickiego zawarty w programie motywacyjnym spółki cel 19,7 mln zł EBITDA w tym roku jest jak najbardziej osiągalny.

Po trzech kwartałach 2013 roku grupa Gino Rossi miała 0,4 mln zł zysku netto, 3,5 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 158,9 mln zł. Skonsolidowana marża brutto wypracowana w trzech kwartałach 2013 roku wzrosła do 43,83 proc. wobec 41,26 proc. w analogicznym okresie 2012 roku.

Spółka ocenia, że prognozę na 2013 rok, zakładającą 228,6 mln zł przychodów i 14,1 mln zł EBITDA udało się zrealizować. "Zapowiadaliśmy, że w 2013 roku spółka Gino Rossi będzie rosnąć, a w spółce Simple będzie stabilnie i to się potwierdziło. Po trzecim kwartale mówiliśmy, że naszym celem jest wzrost marż procentowych w czwartym kwartale w Gino Rossi i rzeczywiście te procentowe marże (brutto na sprzedaży - przyp. PAP) były wyższe rok do roku. W Simple marże były na stabilnym poziomie rdr" - powiedział prezes.

"Pod względem przychodów na pewno udało się zrealizować prognozę. Co do EBITDA nie mamy jeszcze danych, ale uważamy, że prognoza została zrealizowana" - dodał.

Malicki poinformował, że sprzedaż porównywalna w 2013 roku w Simple była na porównywalnym poziomie rdr, a w Gino Rossi wzrosła prawdopodobnie o kilkanaście procent rdr.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!