Gino Rossi tnie prognozy finansowe. Strata netto w 2011 r. wyniesie 6,6 mln zł

Producent i dystrybutor obuwia Gino Rossi obniżył prognozy na 2011 i 2012 rok i obecnie planuje, że jego strata netto w 2011 roku wyniesie 6,6 mln zł, a nie 2,7 mln zł jak planowano wcześniej. W 2012 roku planowany jest zysk na poziomie 3,3 mln zł, a nie 7,9 mln zł, jak zakładano w poprzedniej prognozie - poinformowała spółka w komunikacie.
Zgodnie z nową prognozą w 2011 roku przychody wynieść mają 185 mln zł, a w 2012 roku wzrosnąć do 214 mln zł. Wcześniej przychody w bieżącym roku zaplanowano na 190,1 mln zł, a w kolejnym na 211 mln zł.
"Planowany wzrost przychodów w 2012 roku w porównaniu z poprzednią prognozą o 5 mln zł jest możliwy dzięki przekształceniu części sklepów franszyzowych na model funkcjonujący w oparciu o sprzedaż detaliczną Gino Rossi S.A. oraz Simple Creative Products S.A." - napisano w komunikacie.
Spółka podała, że przyczyną korekty są m.in. fakt, iż bieżący kurs EUR/PLN i CHF/PLN odbiega od założeń przyjętych we wcześniejszej prognozie opublikowanej we wrześniu.
Wpływ kursów walut przyjętych w założeniach do skorygowanej prognozy w stosunku do założeń z 1 września wynosi ok. 1,2 mln. zł.
Spółka zdecydowała się na korektę ponieważ odnotowała także niższą sprzedaż w drugiej połowie listopada i pierwszej połowie grudnia w porównaniu z 2010 rokiem oraz w porównaniu z planem.
"Wpływ niższej sprzedaży na wynik finansowy w porównaniu z założonym planem to ok. 1,1 mln zł. Przyczyną niższej sprzedaży od założeń w tym okresie w ocenie Zarządu są warunki pogodowe, tj. wyższa temperatura od przeciętnej w tym okresie" - napisano w komunikacie.
Nowa prognoza jest sporządzona m.in. przy założeniu, że w okresie do końca roku 2011 utrzymany będzie średni kurs EUR/PLN na poziomie 4,5 zł, w 2012 roku średni kurs EUR/PLN wyniesie 4,50 zł. Na 31 grudnia 2011 roku średni kurs CHF/PLN wyniesie 3,70 zł, i w 2012 roku średni kurs CHF/PLN wyniesie 3,70 zł.
Spółka chce otworzyć w 2012 roku 560 mkw. powierzchni sklepów pod marką Gino Rossi oraz 524 mkw. powierzchni sklepów pod marką Simple.
Gino Rossi planuje także pozyskać środki z emisji akcji i/lub emisji obligacji gwarantujących zwiększone finansowanie majątku obrotowego oraz spłatę częściowego zadłużenia w bankach.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.