PARTNERZY PORTALU


Gino Rossi widzi potencjał w rozwoju e-commerce

Gino Rossi widzi potencjał w rozwoju e-commerce
Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi, mat. prasowe
  • Autor: PAP
  • Dodano: 18 kwi 2016 11:52

Priorytetem Gino Rossi na ten rok jest dalszy wzrost marż i rozwój e-commerce, także za granicą - poinformował prezes Tomasz Malicki.

Spółka nie widzi na razie potrzeby inwestycji w nowe moce, nie rozważa przejęć. W marcu sprzedaż grupy Gino Rossi spadła o 9,8 proc. rdr, a w okresie styczeń-marzec była niższa o 2,4 proc.

- Marzec nie był udany nie tylko dla nas, ale i dla całej branży. Po pierwsze były święta, co dla naszej branży oznacza słabsze sprzedażowo dni, po drugie obserwowaliśmy spadek ruchu w centrach handlowych. Kwiecień idzie dobrze, ale nie jest w pełni porównywalny rdr. - powiedział Malicki. - Ważne, że od czwartego kwartału zeszłego roku utrzymujemy trend wzrostu marż - dodał. 

Spółka szacuje, że w I kwartale marża na sprzedaży detalicznej wzrosła o 3,2 p.p., z czego w sieci Gino Rossi o 3,7 p.p., a w Simple o 2,8 p.p.

- Marża jest w tym roku priorytetem. Mamy na nią większy wpływ niż na przychody, poprzez działania wewnętrzne, optymalizację kosztów wytworzenia - powiedział prezes. - W sezonie wiosna-lato 2016 zanotowaliśmy dotąd wzrost marż o 5 p.p. w Gino Rossi i 2 p.p. w Simple. Chcielibyśmy takie wzrosty utrzymać przez cały sezon. W sezonie jesień-zima wyjściowa marża w Gino Rossi powinna wynieść ok. 70 proc. (wzrost o 5 p.p.), a w Simple ok. 79 proc. (wzrost o 2-3 p.p.). Dążymy do tego, by w skali całego roku marże w grupie były o kilka pkt. proc. wyższe rdr - dodał.

Zauważył, że atutem spółki jest mniejsze niż u innych spółek z branży uzależnienie od kursów dolara i euro. Poinformował, że pomimo koncentracji na rentowności grupa nie będzie w tym roku odpuszczać przychodów. Sprzedaż porównywalna w sklepach może być stabilna rdr, ale przychody będą rosły.

- Nie skupiamy się jednak tylko na rozwoju sieci detalicznej, mamy kilka różnych kanałów, które mogą dać dodatkowy przychód - powiedział Malicki.

Sprzedaż e-commerce w 2016 r ma wzrosnąć do 25-30 mln zł. Gino Rossi widzi potencjał zwłaszcza w rozwoju sprzedaży internetowej. -  Nie chcemy już intensywnie rozwijać sieci salonów stacjonarnych. Sklepy Gino Rossi i Simple są w większości dobrych centrów handlowych w Polsce, więc trudno mówić o dynamicznym wzroście powierzchni. Sprzedaż przenosi się do internetu, w krajach zachodnich e-commerce stanowi 20-25 proc. sprzedaży. W tym kanale chcemy się rozwijać - powiedział prezes.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!