PARTNERZY PORTALU


Globalny wzrost PKB i optymizm konsumentów sprzyja dalszemu rozwojowi centrów handlowych

Globalny wzrost PKB i optymizm konsumentów sprzyja dalszemu rozwojowi centrów handlowych
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 maj 2014 13:10

Z najnowszego raportu dotyczącego rynku handlowego na świecie firmy Cushman & Wakefield wynika, że globalne trendy nadal sprzyjają rozwojowi centrów handlowych. Pomimo wolniejszego tempa rozwoju gospodarek wschodzących oraz sektora handlowego w porównaniu z latami 2012-2013, na głównych rynkach rozwijających się takich jak Brazylia, Rosja, Indie i Chiny powstanie w latach 2014-2016 wiele nowych obiektów.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 maj 2014 13:10
Coraz lepsze wskaźniki dotyczące stanu światowej gospodarki i większy optymizm konsumentów dobrze wróżą sektorowi nieruchomości. Wzrost PKB w skali globalnej może wynieść 3,4 proc., czyli najwięcej od 2011 r., w czym istotną rolę odegrają rosnące wydatki gospodarstw domowych, zwłaszcza w USA, strefie euro i Chinach. Pomimo spowolnienia dynamiki wzrostu w ostatnich latach wydatki konsumenckie w 2014 r. najbardziej wzrosną w Chinach - o 4,5 proc., a w 2015 r. - o 5,1 proc.

Matt Winn, dyrektor operacyjny działu powierzchni handlowych na świecie oraz dyrektor działu powierzchni handlowych w Ameryce Północnej i Południowej w firmie Cushman & Wakefield, powiedział: „Rozwój sektora nieruchomości handlowych jest często postrzegany jako barometr zmian w globalnej gospodarce sygnalizujący przejście od fazy ożywienia do wzrostu. Pomimo spowolnienia gospodarek Ameryki Południowej, w najbliższych kilku latach wzrośnie podaż powierzchni handlowej w Brazylii, Kolumbii, Peru i Chile. Nawet w Stanach Zjednoczonych, które mogą się pochwalić najwyższym w świecie wskaźnikiem powierzchni w centrach handlowych przypadającej na jednego mieszkańca, są w budowie projekty o powierzchni ponad 100 tys. mkw. powierzchni".

W latach 2012-2013 oddano do użytku ponad 1650 nowych centrów handlowych w krajach i na rynkach uwzględnionych w badaniu. Nieruchomości te dostarczyły 63,9 mln mkw. powierzchni GLA, co stanowi 7 proc. istniejących zasobów łącznie. Większość nowej podaży przypadło na USA, Rosję, Brazylię, Meksyk, Indie i Chiny, ale na uwagę zasługuje fakt, że ponad 1000 centrów handlowych wybudowano w Ameryce Północnej i Południowej.

W 2014 r. może powstać na świecie 38,3 mln mkw. w 1134 nowych centrach handlowych, przy czym najwięcej powierzchni najmu brutto (GLA) w przygotowaniu przypada obecnie na Azję - 22 mln mkw. W najbliższych trzech latach nowa podaż na rynkach azjatyckich wyniesie ponad 53,3 mln mkw. GLA, czyli prawie pięciokrotnie więcej niż w Stanach Zjednoczonych.

James Hawkey, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie Azji i Pacyfiku, powiedział: „Dla sieci handlowych Azja jest nadal najważniejszym regionem wzrostu, w którym funkcjonują zarówno dojrzałe rynki handlowe takie jak Japonia i Australia, jak i największe w świecie rynki wschodzące. W Chinach powstaje wiele nowych centrów handlowych, wskutek czego na niektórych rynkach może wystąpić nadpodaż. Sektor handlowy rozwija się bardzo dynamicznie również w Indiach, Indonezji i Wietnamie".

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!