PARTNERZY PORTALU

Grupa Muszkieterów z 2 mld obrotów w pierwszym kwartale 2022 roku

Grupa Muszkieterów z 2 mld obrotów w pierwszym kwartale 2022 roku
W pierwszych miesiącach 2022 roku wzrosły zarówno obroty sieci spożywczej Intermarché, jak i sieci marketów budowlanych Bricomarché. Fot. archiwum portalu
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 kwi 2022 10:54

Po pierwszych trzech miesiącach 2022 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły ponad 2 mld złotych. To wzrost o ponad 210 mln złotych i tym samym o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 kwi 2022 10:54
  • Grupa Muszkieterów zrzesza blisko 500 polskich przedsiębiorców pod szyldami supermarketów spożywczych oraz z kategorii „dom i ogród".
  • Obroty sieci Intermarché, nie licząc stacji paliw, kształtowały się na poziomie ponad miliarda złotych, ze wzrostem o ponad 8 proc. na sklepach porównywalnych („like-for-like”), zaś sieć Bricomarché wypracowała 700 mln złotych obrotów łącznej sprzedaży. To wzrost o blisko 11,5 proc. r/r.

– Na przestrzeni ostatnich dwóch lat branża handlu detalicznego musiała mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Do trudności związanych ze skutkami pandemii oraz ze stale rosnącą inflacją dołączył niedawno kryzys wywołany rosyjską agresją na Ukrainę – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Mimo to Grupa odnotowuje bardzo solidne obroty po pierwszym kwartale roku, co oznacza, że powróciliśmy na ścieżkę stałego i rentownego wzrostu. Zamierzamy na niej pozostać i coraz dynamiczniej rozwijać nasze szyldy na polskim rynku. W najbliższych tygodniach, na podstawie danych rynkowych, będziemy mogli potwierdzić, że dynamika naszego wzrostu jest rzeczywiście szybsza niż rynku i na oczekiwanym poziomie - dodaje.

Intermarché z 1,3 mln złotych obrotów

W pierwszym kwartale br. sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała obroty na poziomie 1,3 mld złotych. Obecnie sieć pracuje nad ciągłym udoskonalaniem konceptu Power. Wszystkie sklepy Intermarché po remodelingu stanowią platformę do optymalizacji m.in. wachlarza usług i procesów operacyjnych. Bieżący rok jest również czasem wzmożonych prac nad ofertą marki własnej Intermarché a także nad nową odsłoną elastycznego programu lojalnościowego.

Dodatkowo, Grupa Muszkieterów niezmiennie kładzie mocny nacisk na działania w obszarze e-commerce, rozwijając usługę Intermarché Drive. Udogodnienie umożliwia odbiór produktów zamówionych online o dowolnej porze dnia w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Bricomarché z 700 mln złotych obrotów

Obroty Bricomarché po trzech pierwszych miesiącach br. wyniosły 700 mln złotych. Sieć jest już w ścisłej czołówce polskiego rynku DIY, a plany szyldu pod kątem rozwoju konceptów handlowych, formatów, multikanałowości i organizacji powinny pozwolić Bricomarché dalej umacniać swoją pozycję w kolejnych kwartałach i latach.

Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci do odbioru artykułów zamówionych przez internet, regularnie pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Ponadto Bricomarché kontynuuje prace nad poszerzaniem funkcjonalności aplikacji mobilnej, którą udostępniono klientom w 2021 roku. Aby wspierać ekspansję sieci, Muszkieterowie uruchomili także nowy magazyn logistyczny w Sosnowcu, który uzupełnia już istniejącą siatkę logistyczną sieci.

Solidarność i współpraca

– Osiągane obroty są wynikiem i zasługą wspólnych wysiłków zarówno przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie, zaangażowanych na poziomie regionalnym i centralnym, kształtujących politykę jej rozwoju, jak i pracowników spółek centralnych. To są przy tak wymagającym rynku jak polski, bardzo istotne atuty, które oferujemy niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym biznes w ramach prywatnie zarządzanych lub zrzeszonych sklepów - mówi Marc Dherment.

- Naszą siłą jest solidarność, co potwierdzamy również w działaniach na rzecz potrzebujących. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą pokazaliśmy, że w biznesie liczy się także realne wsparcie. Zaangażowaliśmy się w szereg inicjatyw, a własne akcje pomocowe zorganizowało wielu właścicieli sklepów na poziomie lokalnym. Chociażby sieć Bricomarché za pośrednictwem Fundacji Muszkieterów przekazuje Polskiej Akcji Humanitarnej 1 mln złotych, zaś sieć Intermarché wcześniej uzgodnione produkty o łącznej wartości ponad 200 tys. złotych. To wszystko potwierdza, że razem możemy więcej - uzupełnia.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.111.71
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!