PARTNERZY PORTALU


Grupa Vistula podtrzymuje plany rozwoju

Grupa Vistula podtrzymuje plany rozwoju
  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 07 paź 2014 20:15

Grupa Vistula podtrzymuje po trzecim kwartale, że może osiągnąć założone na ten rok w programie motywacyjnym 20 mln zł zysku netto. Poprawiają się wyniki Deni Cler, rośnie efektywność jubilerskiego W.Kruka - poinformował w rozmowie z PAP Grzegorz Pilch, prezes Vistuli.

  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 07 paź 2014 20:15
"Trudno będzie osiągnąć założony w programie motywacyjnym (przyjętym w 2012 roku - przyp. PAP) wynik EBITDA na poziomie 57 mln zł. Zysk netto na poziomie 20 mln zł jest z kolei celem ambitnym, ale możliwym do osiągnięcia. Po trzecim kwartale nie oddaliliśmy się od tego celu" - powiedział PAP Grzegorz Pilch.

Po pierwszym półroczu grupa miała 6 mln zł zysku netto. Wyniki za trzeci kwartał spółka poda 14 listopada. Przedstawiła już szacunkowe dane sprzedażowe za ten okres.

Sprzedaż grupy Vistula w okresie styczeń-wrzesień 2014 roku wyniosła około 302,4 mln zł i była wyższa o ok. 9,3 proc. rdr. W samym wrześniu sprzedaż wzrosła o 6,6 proc. rdr do ok. 30,8 mln zł.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Wrzesień był nieco gorszy od naszych oczekiwań pod względem sprzedaży, ale cały kwartał należy ocenić pozytywnie" - powiedział prezes.

Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym grupy wyniosły we wrześniu ok. 16,6 mln zł (wzrost o 5,8 proc. rdr). Narastająco od początku roku sprzedaż wzrosła o 8,6 proc. do ok. 161,9 mln zł.

"Segment fashion wypadł generalnie dobrze, marki męskie bardzo mocno się trzymają. W Deni Cler odwróciliśmy negatywną tendencję spadku przychodów. Przychody tej marki rosną, choć jeszcze nie w takim tempie, jak byśmy chcieli" - powiedział Pilch.

Prezes ocenia, że Deni Cler może mieć na koniec roku stratę, ale na pewno mniejszą niż rok wcześniej.

"Patrząc po wynikach sprzedażowych widać poprawę, ale wydaje się, że straty z pierwszej połowy roku nie da się odrobić. Zakładamy jednak, że w samym drugim półroczu Deni Cler będzie miała wynik zero plus. Kolekcja została dobrze przyjęta i jest nadzieja, że w kolejnych okresach powinno być jeszcze lepiej" - powiedział prezes.

Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie jubilerskim wzrosły we wrześniu o 7 proc. do ok. 11,4 mln zł, a po trzech kwartałach o 6,7 proc. do 112,7 mln zł.

"Jubilerski W.Kruk zanotował słabszą dynamikę wzrostu sprzedaży, ale trzeba pamiętać, że rozwój sieci był niewielki. Dynamika wzrostu przychodów w kwartale na poziomie 5 proc. jest zgodna z naszymi założeniami, choć liczyliśmy na trochę więcej" - powiedział Pilch.

  • 1
  • 2
Retransmisja sesji:

Metropolia Śląska post-covid. Strategia wyjścia z lockdownu


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.179.79
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!