PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Gwałtowna zmiana układu sił. Nowa rzeczywistość LPP nazywa się omnichannel

Gwałtowna zmiana układu sił. Nowa rzeczywistość LPP nazywa się omnichannel
Technologia RFDI, fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 paź 2020 13:11

Grupa LPP poinformowała o szeregu zmian wprowadzonych w działalności biznesowej firmy. Transformacja technologiczna, logistyczna i sprzedażowa zaplanowana na kolejne trzy lata, na skutek pandemii, stała się w polskiej spółce odzieżowej faktem w trzy tygodnie. Dokonując rzeczywistej i pełnej integracji kanałów sprzedaży, LPP, jako pierwsza polska firma tej wielkości, działająca w branży handlowej, stała się dziś prawdziwie omnichannelową organizacją.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 paź 2020 13:11

W okresie lockdownu, podobnie jak większość firm z branży, LPP stanęło przed wyzwaniem utrzymania stabilnej sytuacji finansowej spółki. W LPP decyzje pozwalające na bezpieczne przeprowadzenie spółki przez najtrudniejszy okres oraz odważne decyzje w obszarze logistyki oparte na autorskich rozwiązaniach technologicznych, a przy tym poduszka finansowa przygotowana na spodziewany już od dwóch lat kryzys, dały firmie możliwość na dostosowanie się do nowej rzeczywistości.

- LPP było, jest i pozostanie firmą rodzinną, a wynikająca z tego faktu kultura organizacyjna była moim zdaniem kluczowym czynnikiem sukcesu w okresie lockdownu. Szybkość i zwinność w działaniu, krótki proces decyzyjny, przestrzeń do eksperymentowania i patrzenie dalej niż perspektywa najbliższego kwartału pozwoliły nam szybko i sprawnie dokonać zmiany w podejściu do naszego biznesu. Dziś to klient decyduje, gdzie chce wydać swoje pieniądze, a my - niezależnie od preferowanego przez niego kanału, chcemy zaoferować mu produkt, którego potrzebuje i poziom serwisu, jakiego oczekuje. Dzięki pełnej integracji i zharmonizowaniu naszych kanałów sprzedaży oraz pracujących na ich rzecz struktur, dostosowaliśmy się do wyzwań nowej rzeczywistości, która w LPP nazywa się omnichannel – komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Tym, co procentowało w okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i gwałtownych wzrostów w sprzedaży internetowej oraz co dziś pozwala firmie patrzeć w przyszłość z umiarkowanym optymizmem, były inwestycje w obszar fashion tech.

LPP od kilku lat konsekwentnie zwiększa nakłady na wdrażanie i rozwój nowych technologii. Od 2016 roku spółka przeznaczyła na projekty i rozwiązania informatyczne wspierające kluczowe obszary już ponad 180  mln zł. W perspektywie kolejnych 3 lat, czyli do 2023 roku, zakładane w tym zakresie inwestycje mają wynieść 600 mln zł. 

Niezależnie od przyjętych planów bezprecedensowa sytuacja, jak notowane w pierwszych miesiącach pandemii trzycyfrowe wzrosty w e-commerce sięgające momentami pięciokrotności wyników ubiegłorocznych, wymusiły na firmie szybsze niż zakładano wdrożenie autorskich projektów pozwalających firmie udźwignąć tak gwałtowną zmianę układu sił między kanałami sprzedaży. Nie było to jednak możliwe bez zrealizowanych w ostatnim czasie projektów takich jak wdrożenie w marce Reserved technologii RFID, rozwiązań chmurowych dla sklepów online, optymalizacji rozwiązań związanych z kompletacją zamówień internetowych, licznych modyfikacji systemu WMS do zarządzania magazynowego czy autorskiej platformy logistycznej integrującej systemy firm kurierskich.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Justyna 2020-10-28 14:17:59
    Miło słyszeć, bo bardzo lubię ich produkty.
  • szacunek 2020-10-28 15:53:11
    Spółka odpowiednio zareagowała w dobie kryzysu i szybko dostosowała się do nowych reguł gry.
  • Anna 2020-10-29 10:10:57
    Gratulacje LPP! Sukces z takim podejściem to Wasze drugie imię! poza tym świetny artykuł
  • jasin 2020-10-29 12:12:54
    Dobra polska spółka, fajnie, że dają radę pomimo kryzysu.
  • robson 2020-10-29 13:27:12
    To jest przykład wzorowo prowadzonej spółki w Polsce.
  • bizon 2020-10-31 11:49:04
    Lpp zawsze było mocne we wprowadzaniu nowych rozwiązań, nie inaczej jest w tym przypadku.
  • Celo 2020-10-31 14:14:32
    Warto podglądać co robi LPP , bo moim zdaniem jest to bardzo dobrze zarządzane przedsiębiorstwo.
  • Slawek 2020-11-04 10:31:24
    To jak zarządzana jest ta firma robi wrażenie. Można się od nich uczyć.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!