PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


H&M zamknie w 2021 roku 250 sklepów

H&M zamknie w 2021 roku 250 sklepów
Helena Helmersson, dyrektor generalny H&M, mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 01 paź 2020 10:29

Dzięki zdecydowanym działaniom już w trzecim kwartale powróciliśmy do zysku. Chociaż wyzwań jest jeszcze sporo, wierzymy, że najgorsze już za nami i jesteśmy dobrze przygotowani, by wyjść z kryzysu silniejsi. Przyspieszamy teraz nasze prace transformacyjne - zapewnia Helena Helmersson, dyrektor generalny Grupy H&M. Odzieżowy potentat planuje, m.in. optymalizację sieci. Na 2021 r. planowany jest spadek netto o około 250 sklepów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 01 paź 2020 10:29

Od grudnia 2019 do końca sierpnia br. sprzedaż netto grupy H&M wyniosła 134 482 mln SEK. Znaczący negatywny wpływ na rozwój miała pandemia, szczególnie w drugim kwartale, kiedy na większości rynków sklepy były czasowo zamknięte - lockdown objął około 80 procent sklepów grupy.

Biorąc pod uwagę wyłącznie trzeci kwartał roku rozliczeniowego w H&M sprzedaż netto grupy wyniosła 50 870 mln SEK. W walutach lokalnych sprzedaż netto spadła o 16 procent. Jak tłumaczy firma, ciągle widoczny był efekt pandemii. Na początku kwartału około 900 z ponad 5000 sklepów grupy zostało tymczasowo zamkniętych. Pod koniec kwartału czasowo zamknięto nieco ponad 200 sklepów.

Zysk brutto wyniósł 24 851 mln SEK, co odpowiada marży brutto w wysokości 48,9 proc.

Grupa H&M podjęła szybkie i zdecydowane działania w celu rozwiązania problemu Covid-19. Ta praca kryzysowa objęła wszystkie obszary działalności, w tym zakup produktów, inwestycje, czynsze, personel i finansowanie.

- Dzięki zdecydowanym działaniom już w trzecim kwartale powróciliśmy do zysku. Nasi pracownicy dokonali niesamowitych wysiłków, aby osiągnąć szybki powrót do wcześniejszej kondycji salonów. Chociaż wyzwań jest jeszcze sporo, wierzymy, że najgorsze już za nami i jesteśmy dobrze przygotowani, by wyjść z kryzysu silniejsi. Oczekuje się, że w następstwie pandemii wzrośnie popyt na zrównoważone produkty o dobrej wartości, a nasza oferta dla klientów jest do tego dobrze przygotowana. Przyspieszamy teraz nasze prace transformacyjne - mówi Helena Helmersson, dyrektor generalny.

Model omnichannel grupy H&M, który łączy silny i zyskowny wzrost w internecie z optymalizacją portfolio sklepów, stopniowo prowadzi do zwiększania wartości.

Sprzedaż we wrześniu 2020 roku spadła o 5 procent w walutach lokalnych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Obecnie 166 sklepów (co stanowi 3 proc. ogólnej liczby sklepów) jest nadal zamkniętych. Wiele sklepów ma nadal lokalne ograniczenia i ograniczone godziny otwarcia.

Grupa H&M przyspiesza zatem teraz tempo swoich dalszych prac transformacyjnych, poprzez inwestycje cyfrowe, optymalizację portfolio sklepów i coraz bardziej zintegrowane kanały.

Około jednej czwartej sklepów grupy H&M ma prawo do renegocjacji lub zakończenia umowy najmu. Na 2021 r. planowany jest spadek netto o około 250 sklepów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!