PARTNERZY PORTALU

Handel 2018. Klient rządzi, klient dostaje

Handel 2018. Klient rządzi, klient dostaje
fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl/Forbes.com
  • Dodano: 17 sty 2018 14:56

Tradycyjny handel zmienia się bardzo dynamicznie. Współczesne wyzwania dla branży handlowej sprawiają, że klient staje się centralną postacią walki sieci handlowych. Kupujący mogą spodziewać się tylko większego komfortu i nowych działań handlowców zdeterminowanych, aby przyciągnąć klientów.

  • Autor: PropertyNews.pl/Forbes.com
  • Dodano: 17 sty 2018 14:56

Prognozy ekspertów wskazują, że w 2018 roku może zostać zamkniętych kilkanaście tys. sklepów. Handel napotyka nowe wyzwania, co szczególnie widać w dużej liczbie zamykanych obiektów w 2017 roku i bankructwach aż 50 sieci handlowych na całym świecie.

Handlowcy bronią się szukając nowych sposobów, aby przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta. Proces wiąże się z poszukiwaniem tego, czego kupujący oczekują najbardziej, a to prowadzi do komfortowej dla klienta sytuacji rodzącej wiele okazji. Oto pięć najbardziej prawdopodobnych strategii:

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

1. Więcej darmowych usług

Darmowe próbki, choć wciąż chętnie przyjmowane, są już passe. Obecnie klienci mogą spodziewać się darmowych terapii kosmetycznych, konsultacji czy kursów. Aby korzystać z tego typu usług nie trzeba nawet dokonywać zakupu. Przykładem jest sklep Apple Town Square w Las Vegas, oferujący darmowe lekcje muzyki, fotografii czy podstaw technologii przy użyciu urządzeń Apple. Sephora stawia na darmowe metamorfozy klientek, Best Buy wysyła konsultantów do klientów, aby pomóc im w instalacji.

2. Dokładniejsze oferty i propozycje

Rynek handlowy adaptuje masowo sztuczną inteligencję, by dzięki gromadzonym danym móc pozwolić markom lepiej adresować oferty do klientów i dopasować się dokładnie do ich preferencji. Dla kupujących wiąże się to z krótszymi i efektywniejszymi wyprawami na zakupy. Alibaba używa systemu FashionAI - interaktywne ekrany proponują kolejne towary bazując na tym, co przymierza klient. Aplikacja działa bez kamery, jedynie ma podstawie informacji z metek.

3. Więcej za mniej czasu

Handlowcy zorientowali się już, że to czas jest obecnie najdroższą walutą. Dlatego zmieniane są formaty sklepów, pozwalając na wdrażanie takich pomysłów jak nowy design usprawniający wizytę lub posiłki na wynos umieszczone przy wejściu. Pojawiają się osobne, ekspresowe kolejki, w Hiszpanii Zaraz testuje pomysł na samoobsługowe punkty, gdzie można zrealizować zamówienie złożone online.

4. Więcej okazji

Sklepy zaczynają oferować specjalne ceny swoich produktów przy zakupie kilku sztuk, pojawiły się też oferty kupna wielu towarów w jednej cenie. Nowym pomysłem jest nielimitowany dostęp do towarów i usług sklepu w zamian za niewielką, stałą opłatę.

5. Mniej irytacji

Branża handlowa zdaje sobie sprawę, co doprowadza klientów do szału. Tu prym wiodą zwroty: Walmart stworzył specjalną aplikację, Mobile Express Returns, przy pomocy której klient wprowadza informacje i dokonuje szybkiego zwrotu przy ekspresowej kasie. Serwis Happy Returns obsługuje niezadowolonych z zakupów online klientów wielu sieci - jest darmowy i nie wymaga paragonów.

Handlowcy, choć mają w ręku wiele danych i władzę nad cenami już od dawna wiedzą, ze faktyczna kontrola jest w rękach konsumentów. Klient może obecnie dokonać zakupu przy pomocy jednego ruchu palca, wiedząc dokładnie czego chce w danym momencie. W takim świecie jedyny sposób dla sieci, aby się wyróżnić to być najlepszym.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • klient 2018-01-22 13:55:52
    A co z lepiącymi się koszami na zakupy? Wg moim prywatnym rankingu tutaj prym wiodą dyskonty B. i L.!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.78.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!