W dyskusji wzięli udział: Piotr Kondraciuk, prezes zarządu PolskiKoszyk.pl, Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych Żabka Polska, Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej, PKN ORLEN SA, Artur Pluta, Senior Digital Marketing Manager, Jeronimo Martins, Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching. Prowadzącym sesję był Michał Pieprzny, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Uczestnicy panelu zastanawiali się, co może oznaczać termin „Handel 4.0” i czy nie jest on tylko sloganem. - To nie żaden slogan ani moda, to rzeczywistość. Kiedyś mówiliśmy o handlu 2.0, 3.0, teraz mamy handel 4.0. To tylko pokazuje, jak bardzo zmienia się świat wokół nas. W ciągu ostatnich 2 lat handel zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 20 lat. Zmienił się nie tylko dlatego, ze pojawiły się nowe technologie, ale dlatego, że zmienia się klient, a nowe technologie tylko przyspieszają ten proces – mówił Adam Manikowski.

Wiceprezes sieci Żabka stwierdził, że Handel 4.0 definiują: bliskość, wygoda, nowoczesność i kompleksowość zakupów, wsparte technologiami cyfrowymi, które pozwalają spersonalizować asortyment pod potrzeby określonej lokalizacji sklepów.

- Mówiąc o rewolucji 4.0 musimy mieć na uwadze, że nie może ona dotykać tylko jednego aspektu, ale powinna dotyczyć całej firmy, w tym np. także zarządzania talentami. W Żabce już jakiś czas temu stworzyliśmy cały dział zaawansowanej analityki, by przygotować firmę do wprowadzenia nowych technologii. Bez tego nie moglibyśmy korzystać z takich rozwiązań jak algorytmy czy sztuczna inteligencja – tłumaczył Adam Manikowski.

Pełna relacja z sesji "Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja" dostępna jest na portalu DlaHandlu.pl

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl