W Polsce obecnie jest ponad 12 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej zlokalizowanej w około 18 centrach wyprzedażowych oraz 450 centrach handlowych i 90 parkach handlowych, w których, zgodnie z przyjętą metodologią, powierzchnia najmu przekracza 5 tys. mkw. Około 41 proc. powierzchni handlowej powstała do 2005 r. włącznie, czyli ma co najmniej 14 lat. Kolejne 25 proc. realizowano w latach 2006-2010. Z lat 2011-2015 pochodzi około 24 proc. podaży handlowej, a około 11 proc. zasobów budowano od 2016 r.

- Nasycenie powierzchnią handlową na przestrzeni tych lat rosło i obecnie wynosi 314 mkw./1000 osób. Można zatem powiedzieć, że rodzimy rynek handlowy jest rynkiem dojrzałym i stosunkowo nasyconym – uważa Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz Savills. 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (76%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL