Herosi codzienności. Eurocash chwali sklepy lokalne
Z przeprowadzonego na początku drugiej fali pandemii badania Mastercard wynika, że aż 66 proc. ankietowanych po wybuchu pandemii na nowo odkryło zalety niezależnych sklepów. Grupa Eurocash poświęciła im kampanię „Herosi Codzienności”.
Kampania „Herosi Codzienności” ma szeroki i uniwersalny wymiar. Nie promuje żadnej z sieci czy organizatora kampanii. W spocie, który towarzyszy kampanii, świadomie nie został użyty żaden logotyp.
– Chcemy pokazać opinii publicznej rolę i znaczenie lokalnych sklepów niezależnie od tego, czy są one zrzeszone w sieciach czy działają samodzielnie pod własnym szyldem – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu należącej do Pracodawców RP grupy Eurocash.
Co ważne, kampania ma na celu zaprezentowanie szerokiej opinii publicznej roli i znaczenia sklepów „tuż za rogiem” nie tylko dla lokalnych społeczności, ale również dla całej polskiej gospodarki.
Renesans lokalnych sklepów
Z przeprowadzonego we wrześniu przez firmę OnePoll na zlecenie Mastercard badania wynika, że 66proc. ankietowanych na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów. Powód? Bliższa lokalizacja, ważna przy ograniczeniach w przemieszczaniu się (52 proc.), mniejsze kolejki niż w dużych supermarketach (45 proc.). Poza tym aż 82 proc. badanych woli kupować od przedsiębiorców, których zna. Z kolei 77 proc. ankietowanych zadeklarowało zaufanie do porad lokalnych sprzedawców. Co ciekawe, wśród pięciu najważniejszych miejsc spajających społeczność lokalną są piekarnie i sklepy osiedlowe.
– W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami skokowego wzrostu handlu w e-commerce. Nasze najnowsze badanie pokazuje jednak równoległy trend zakupowy, polegający na zwiększeniu wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa. Oba te zjawiska dają szansę na wzmocnienie małej przedsiębiorczości i szybsze wyjście z kryzysu gospodarczego, dlatego obydwa warto wspierać – podkreśla Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.