PARTNERZY PORTALU


Hipermarkety tracą udziały w rynku. Potrzebne zmiany w koncepcji ich działania

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 20 sie 2014 11:22

Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, prezesa FMCG Business Consulting, prawdziwym wyzwaniem dla handlu detalicznego jest zmiana w koncepcji działania hipermarketów.

- Jednym z przykładów może być hipermarket Tesco przy ul. Połczyńskiej w Warszawie, który w znaczący sposób przeniósł ciężar swojej sprzedaży na kanał internetowy. Kto znajdzie najbardziej atrakcyjne dla klientów rozwiązanie, ten wygra batalię o rynek obiektów wielkopowierzchniowych - podkreśla ekspert.

Ubiegły rok był okresem stagnacji na rynku spożywczym w Polsce w związku z dynamiką wzrostu poniżej 2 proc. - To właśnie hipermarkety są tym formatem, który obecnie przeżywa największe problemy. Dotyczy to zwłaszcza sklepów sieci Tesco, Carrefour, czy niedawno przejętego Reala. To one obecnie podlegają największym zmianom - nowy wystrój, dodatkowe usługi, kasy samoobsługowe, itp. - dodaje.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak dodaje, z drugiej strony bardzo dobrze sobie radzi marka Kaufland oraz Auchan. Ta pierwsza z powodu najmniejszych sklepów w tym formacie oraz umiejscowieniem ich blisko dużych skupisk ludzi (osiedla), a druga w związku z częstym występowaniem w dużych galeriach handlowych, które przyciągają klientów do robienia zakupów nie tylko spożywczych. - Polacy coraz chętniej spędzają czas w dużych galeriach, gdzie mogą nie tylko dokonać zakupów, ale również zrelaksować się, skorzystać z oferty gastronomicznej, sportowej czy nawet teatralnej - mówi Jarosław Frontczak, główny analityk handlu detalicznego PMR.

Hipermarkety tracą udziały w rynku - każdy kolejny kwartał to spadek sprzedaży o 4-5 pkt proc. W rezultacie udział tego formatu w tym rynku spadł o 0,7 pkt. proc. do 11,9 proc. Format cały czas szuka "nowego otwarcia", również na Zachodzie. Niedawno brytyjska prasa opisywała, jak ciężka dla hipermarketów i dużych supermarketów jest konkurencja w postaci Aldi czy Lidla. Udziały Tesco, Asda czy Sainsbury's w przyszłości mają maleć, dyskontów - rosnąć.

W Polsce w segmencie hipermarketów działają: Kaufland (177 sklepów), Real+Auchan (49+29) , E. Leclerc (43 sklepy), Tesco (ok. 85 hipermarketów z bazy 450 sklepów).


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.96.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!