PARTNERZY PORTALU

IKEA bez katalogu. Szwedzki gigant wydawał go przez... 70 lat!

IKEA bez katalogu. Szwedzki gigant wydawał go przez... 70 lat!
Pierwszy polski Katalog IKEA pojawił się w 1997 roku. Fot. IKEA
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 paź 2021 11:40

Kultowy katalog IKEA w formie drukowanej zniknął z rynku. Był wydawany od 70 lat. Pierwszy polski katalog IKEA pojawił się w 1997 roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 paź 2021 11:40

IKEA podsumowała ostatni rok rozrachunkowy trwający od od 1 września 2020 do 31 sierpnia 2021. W tym okresie m.in. zamknęła historię publikacji katalogu IKEA.

Z biegiem lat katalog stał się lubianą publikacją, a dla IKEA ważnym kanałem dotarcia do ludzi na całym świecie.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Trudna decyzja, ale właściwa dla naszej firmy i naszych klientów. Zachowanie ludzi i konsumpcja mediów uległy zmianie - wyjaśnia Jon Abrahamsson Ring, CEO Inter IKEA Group. - Wyjście poza katalog pozwala nam skoncentrować  czas i zasoby na urzeczywistnianiu naszej wszechkanałowej wizji. Częściowo z powodu zamykania sklepów, kanały internetowe IKEA odwiedziły w tym roku ponad 5 miliardów odwiedzających, a sprzedaż detaliczna online wzrosła o 73 proc. Chociaż większość sklepów została ponownie otwarta, obecnie stanowi to 26 proc. całkowitej sprzedaży (bez usług) - podsumowuje.

Obecnie na stronie IKEA klienci mają dostęp m.in. do broszur IKEA zawierających wiele inspiracji dla wybranych części domu, porad i pomysłów oraz bardziej szczegółowe informacje o produktach.

 

 

 

 

 

IKEA stała się bardziej cyfrowa i dostępna, wdrażając nowe sposoby dotarcia do klientów. Ich zachowania także uległy zmianie, a dziś katalog IKEA ogląda mniej osób, niż w poprzednich latach. Inter IKEA Systems B.V., franczyzodawca IKEA, podjął zatem emocjonalną, ale racjonalną decyzję, aby zakończyć udaną "karierę" katalogu.

- Zarówno dla klientów, jak i współpracowników katalog IKEA to publikacja, która przynosi wiele emocji, wspomnień i radości. Od 70 lat jest to jeden z naszych najbardziej wyjątkowych i kultowych produktów, który zainspirował miliardy ludzi na całym świecie. Zachowania klientów uległy jednak zmianie, a IKEA już teraz zwiększa inwestycje cyfrowe, podczas gdy wolumen i zainteresowanie katalogiem spadły - mówi Konrad Grüss, dyrektor zarządzający, Inter IKEA Systems B.V.

W ciągu ostatnich kilku lat IKEA przetestowała nowe formaty i sposoby dystrybucji zawartości katalogu IKEA. Bogactwo wiedzy i spostrzeżeń, zarówno od klientów, jak i sprzedawców detalicznych IKEA, zostało również uwzględnione przy podejmowaniu decyzji o pożegnaniu z katalogiem IKEA.

Decyzja o pożegnaniu się z katalogiem IKEA idzie w parze z trwającą transformacją IKEA, aby stała się bardziej cyfrowa i dostępna. W zeszłym roku sprzedaż detaliczna online IKEA wzrosła o 45 proc. na całym świecie, stronę odwiedziło ponad cztery miliardy użytkowników - a jednocześnie IKEA ulepszyła usługi cyfrowe i wprowadziła nowe aplikacje, aby zapewnić lepszą obsługę.

Jesienią 2021 roku IKEA udostępni klientom w sklepach książkę wypełnioną wspaniałymi inspiracjami i wiedzą w zakresie wyposażenia domu.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.139.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!