PARTNERZY PORTALU


Ile wydały salony beauty na dostosowanie do nowych wytycznych

Ile wydały salony beauty na dostosowanie do nowych wytycznych
61,26 proc. wróciło do salonów kosmetycznych i na fotele fryzjerskie. fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 27 maj 2020 08:38

Na dostosowanie się do nowych wytycznych salony fryzjersko-kosmetyczne wydały średnio 1,2 tys. zł - wynika z badania przeprowadzonego przez Inicjatywę #BeautyRazem. Według Inicjatywy, 79 proc. salonów nie podniosło cen swoich usług, w pozostałych 21 proc. usługi zdrożały średnio o 8,72 zł

Z badania wynika ponadto, że przedział nakładów na przygotowanie salonów piękności do otwarcia 18 maja br. wyniósł od 500 do 2500 zł, średnio ok. 1200 zł. Natomiast same przygotowania do wdrożenia nowych zasad trwały średnio ponad 3,5 dnia.

Jak powiedział PAP inicjator grupy wsparcia #BeautyRazem Michał Łenczyński, minął już tydzień od otwarcia salonów, stąd pojawiły się pierwsze wnioski. "Ponad 61 proc. klientów wróciło do nas, przeważająca część z nich (60,79 proc.) akceptuje nowe standardy przyjmowania w salonach. Dla ponad 1/3 (35,45 proc.) nowe warunki są przyczyną dyskomfortu. Tylko 3,76 proc. jest bezwarunkowo zadowolonych z podwyższonego rygoru bezpieczeństwa" - wskazał.

Dodał, że inaczej jest w wypadku specjalistów i przedsiębiorców Beauty. "Nowe obostrzenia bezwarunkowo akceptuje 48,2 proc. respondentów, natomiast sprawiają one wyraźny dyskomfort 51,8 proc" - podał. Jak zaznaczył, wynik ten można uznać za pozytywny, choć dla wielu osób nowa sytuacja jest niekomfortowa.

Z badania wynika, że największym problemem dla klientów okazał się zakaz korzystania z telefonów komórkowych - blisko 64 proc. wskazań. Połowie klientów przeszkadza brak ciepłych napojów, choć 43 proc. to akceptuje. Co trzeci klient nie przepada za zabiegiem w dodatkowej odzieży ochronnej, choć w wypadku prawie połowy zabiegów, analogiczna lub podobna odzież ochronna była wcześniej powszechnie stosowana.

Klienci akceptują natomiast ankiety wstępne przed zabiegiem (które w podobnej formie wcześniej prowadził co piąty salon) oraz konieczność pozostawienia odzieży w wyznaczonym miejscu. Podzielone zdania, niemal 50/50, są w wypadku braku poczekalni w salonie - czytamy.

Z badania wynika ponadto, że 61,26 proc. wróciło do salonów kosmetycznych i na fotele fryzjerskie. W badaniu zapytano, z jaką częstotliwością klienci będą korzystać z usług danej kategorii, w stosunku do stanu sprzed epidemii, gdzie przyjęto, że 100 proc. to "normalna" częstotliwość sprzed pandemii. 68,9 proc. pytanych wskazało fryzjera, 64 proc. kosmetyczkę, 67,1 proc. manicure i 47,9 proc. przedłużanie rzęs.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!