Inflacja wymiata klientów z galerii. Obroty mniejsze niż trzy lata temu

Wskaźnik obrotów w centrach handlowych w styczniu 2022 roku był o 12,4 proc. niższy w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 roku – poinformowała w opublikowanym we wtorek raporcie Polska Rady Centrów Handlowych
- Odnotowane na początku bieżącego roku wyniki są przełamaniem dotychczasowego trendu systematycznie rosnących, od maja 2021 roku, obrotów.
- W minionych miesiącach wzrosty obrotowe sięgały nawet 102 proc. wartości sprzed pandemii.
- Obroty w centrach handlowych w okresie od maja do grudnia 2021 roku były jedynie o 0,75 proc. niższe niż w 2019 roku i stanowiły 130 proc. obrotów z tego samego okresu w 2020 roku.
W raporcie dodano także, że wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w lutym 2022 roku wyniósł 89 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2019 roku i był o 8,3 proc. wyższy od odwiedzalności z lutego 2021 roku.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Niższa odwiedzalność i obroty w centrach handlowych na początku bieżącego roku są konsekwencją omikronowej fali pandemii, która w styczniu i lutym zatrzymała setki tysięcy Polaków w domu. Nie bez znaczenia pozostaje także sytuacja gospodarcza Polski, która wpływa na nastroje konsumenckie - poinformował cytowany w informacji prasowej dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański.
Kupujący, dotknięci przez inflację i rosnące stopy procentowe, ograniczyli w wydatki na zakupy
- W pierwszej kolejności konsumenci zaspokajają podstawowe potrzeby, stąd wzrost obrotów u najemców sprzedających żywność - wskazał.
W informacji prasowej dodano, że pod kątem wielkości obiektów handlowych, najmniejszy (o 6,6 proc.) spadek obrotów w stosunku do 2019 roku zaobserwowano w kategorii dużych centrów handlowych (o powierzchni 40-60 tys. m kw. GLA). Największą (19,6 proc.) różnicę w porównaniu do okresu sprzed rozpoczęcia pandemii odnotowano w obiektach o średniej wielkości (o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA).
PRCH wskazała, że nie wszystkie branże odnotowały negatywne skutki styczniowo-lutowej pandemicznej fali. Najlepiej poradziły sobie firmy z kategorii "żywność", które wypracowały obroty na poziomie 125,8 proc. wyników ze stycznia 2019 roku oraz firmy z kategorii "art. elektroniczne i AGD", których wynik był lepszy o 9,9 proc. niż wynik tej kategorii w roku 2019.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.