Hasło „elektromobilność” staje się coraz bardziej popularne, także za sprawą rządowego programu mającego popierać rozwój rynku samochodów elektrycznych. Ostatnio dwie sieci handlowe, Intermarche i Kaufland, zaczęły rozwijać sieć stacji ładowania przy swoich sklepach. Czy jednak w Polsce znajdą się chętni na korzystanie ze stacji? Na to pytania częściowo odpowiada raport  EFL pt. „Czy jesteśmy gotowi na auta elektryczne?”

Również, a może przede wszystkim, w Polsce, wyzwaniem, przed którym stoimy w procesie rozwoju elektromobilności w naszym kraju, jest stworzenie warunków do zdynamizowania rynku oraz wykreowanie popytu na samochody elektryczne. - Argumenty ekologiczne, np. dotyczące poprawy jakości powietrza w miastach, nie są wystarczające. Elektromobilność musi się po prostu przedsiębiorstwu opłacać, a dziś koszty zakupu auta elektrycznego są nawet dwukrotnie wyższe od kosztów zakupu auta z napędem konwencjonalnym. Niezbędny jest zatem system zachęt, które spowodują wzrost zainteresowania nabywaniem tego typu aut. Dlatego pozytywnie patrzymy na pierwsze deklaracje rządu dotyczące dopłaty na zakup samochodu elektrycznego. Ważne będzie również zwolnienie z podatków, co ma miejsce w najbardziej ekorozwiniętym kraju europejskim, czyli Norwegii – mówi Prezes EFL.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl