PARTNERZY PORTALU

Jak dopasować ofertę w centrum handlowym do generacji "Z"?

Jak dopasować ofertę w centrum handlowym do generacji "Z"?
Designer Outlet zdradza, jak dociera do klientów w różnym wieku. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2022 13:54

Trzy najliczniejsze generacje na rynku zakupowym to obecnie pokolenia X, Y i najmłodsi - generacja Z. Centra handlowe muszą dopasować ofertę do różnych potrzeb oraz komunikację i przekaz, tak by dotrzeć do odbiorców należących do trzech różnych grup zakupowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 mar 2022 13:54
  • Wpływ na to, jakiego wyboru dokona „Zetka”, mają influencerzy i znacząco wspierają ich w kwestiach związanych z wyborem opcji zakupowej.
  • Oszczędności przy zachowaniu dobrej jakości kupowanych produktów (szczególnie mody) to argument najbardziej trafny i pożądany w komunikacji z pokoleniem X
  • W każdym z obiektów zarządzanych przez ROS Retail Outlet Shopping przeważającą grupą zakupową jest pokolenie Y, czyli tzw. Millenialsi (średnio to ok. 40% klientów), zaraz za nimi jest pokolenie X.

-  Jeśli mamy już za sobą zupełne podstawy czyli zdefiniowanie klienta, prześledzenie jego zachowań, to zbierane i nieustannie aktualizowane dane demograficzne pozwolą nam na określenie kluczowych przekazów i kanałów komunikacji. W ten sposób dopasowujemy działania do aktualnych potrzeb i preferencji, które także podlegają zmianie i dlatego wymagają regularnej analizy – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa. 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Dojrzała grupa z pokolenia X większą uwagę zwraca na stosunek jakości do ceny, pozytywnie reaguje na adresowane do nich mailingi i chętnie uczestniczy w programach lojalnościowych. Szczególnie dotyczy to obecnych 40- i 50-latków – wylicza Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.

- Trzydziestolatkowie, czyli tak zwani Millenialsi, są bardziej dynamiczni, wyróżniają się na tle starszego pokolenia tym, że kierują się przede wszystkim jakością, selektywnie wybieranymi trendami i metką. Ważna jest dla nich opinia o marce, a nawet o centrum, w którym robią zakupy – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.

- Ci klienci cenią sobie wartości dodane do zakupów, np. filozofię marki lub miejsca, podejmowane działania CSR i brand promise. Lubią wiedzieć, że mają wpływ na własne otoczenie i bardzo świadomie dokonują takich, a nie innych wyborów.  Są typem klienta smart – czyli szukającego okazji, dokonującego przemyślanych zakupów. Ważne jest też dla nich doświadczenie zakupowe – spędzanie czasu, poznawanie, sprawdzanie, kontakt z produktem i miejscem. Swoją uwagę dzielą między e-commerce, a handel stacjonarny - dodaje.

Często influencerzy wskazują pokoleniu Z co się nosi i jak.  – Nowy klient wchodzący na rynek zakupowy sprawia, że zapraszamy do współpracy influencerów, którzy mają ogromny wpływ na decyzje o zakupie, szczególnie w tej najmłodszej grupie, ponieważ w prosty i ciekawy sposób pokazują co warto mieć – mówi Elżbieta Zygmunt z Designer Outlet Sosnowiec.

Każde pokolenie kupuje inaczej, zwraca uwagę na inne komunikaty, inne działania. Dla centrów handlowych to czas przyspieszonej ewolucji w kierunku nowych potrzeb młodych klientów. Zmiana pokoleniowa to zmiana w sposobie pracy z nowym nabywcą. Wykorzystywania nowoczesnych technologii w komunikacji z nim, upraszczanie aktu zakupu czyli np. szybkie płatności, stawianie na doświadczanie, nie tylko na handel i budowanie coraz większej interaktywności w klientem. Centra handlowe dopiero zaczynają pracę z Pokoleniem Z. Za jakiś czas zobaczymy jak ich oczekiwania i sposób bycia wpłynął na pracę galerii i ich rozwój.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.147.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!