PARTNERZY PORTALU


Jak muszą zmienić się galerie handlowe?

Jak muszą zmienić się galerie handlowe?
Przed branżą handlową stoi duże wyzwanie zdefiniowania na nowo atrakcyjności centrum handlowego i przywrócenia mody na spędzanie w nim czasu. Fot. Shutterstock/YIUCHEUNG
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2021 15:00

Centra handlowe będą szukać nowych dróg dotarcia do klienta. Najważniejszy okaże się trend lokalności. Rozrywka nie będzie się ograniczać jedynie do kina i foodcourtu. Większego znaczenia nabierze profilowanie oferty, być może specjalizacja obiektów handlowych. Galerie otworzą się na pomijane wcześniej grupy docelowe - prognozuje Przemysław Dwojak, Head of Sales Effectiveness GfK.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2021 15:00
  • Covid przyspieszył obnażanie błędów założycielskich popełnionych na początku rozwoju rynku polskich centrów handlowych. Dlatego zapewne nie wszystkie obiekty przetrwają, niektóre być może zmienią funkcje.
  • Średnio co 10-15 lat zmienia się faza życia człowieka, a wraz z nią potrzeby zakupowe. Handel musi za nimi nadążać.
  • E-commerce jest zagrożeniem dla galerii handlowych, ale w tym sensie, że szybciej dostosowuje się do potrzeb klientów i oferuje szereg produktów i usług, które są niedostępne w centrach handlowych.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (94%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Tomek 2021-05-21 09:49:06
    Oczywiście nie. Galerie handlowo ze swoją mono ofertą stają się po prostu nudne, zabierają mnóstwo czasu, a na zakupy w nich wydaje się bardzo duże pieniądze. Konsumenci dostrzegają, że są to niejednokrotnie zbędne wydatki. I nie ożywi tych obiektów świetna oferta multipleksu, kąciki zabaw i relaksu, i wyremontowany foodcourt i trawnik. I to nie jest kwestia tego że takich funkcji jest za mało. Po prostu tworzenie hermetycznego środowiska z tymi samymi, globalnymi markami w wielu krajach nie odpowiada na potrzeby ludzi, którzy chcą zakupy robić taniej, bezpieczniej i z ciekawością podchodzą do lokalności, kreatywności, a dużą wartością dodaną jest dla nich sąsiedzki klimat... centra handlowe z kolei "nie widzą" u siebie miejsca dla małych, lokalnych przedsiębiorców, którzy nie są w stanie udźwignąć kosztów wieloletnich najmów w takich obiektach i są dla nich finansowo zbyt ryzykowni. Stąd małe formaty jak parki handlowe będą się rozwijały i rozwijać się w nich będą także dodatkowe funkcje, jak gastronomia, czy rozrywka, które pozwolą również lokalnie miło spędzić czas.
  • Anna 2021-06-21 21:22:32
    Nie do końca się zgadzam z opinią, że e-commerce zniszczy zakupy stacjonarne. Jest wiele zalet zakupów dokonywanych w sklepie - możliwość wypróbowania, dotknięcia, przymierzenia, natychmiastowego odbioru. Odwiedziny w sklepie dają konsumentowi lepsze doświadczenie marki, uruchamiają większe emocje, umożliwiają wpływanie na kupującego poprzez działania sprzedawcy... W tym ujęciu sprzedaż online i sprzedaż stacjonarna to nie bezpośredni konkurenci tylko zupełnie inne kanały dystrybucji i każda marka stara się te dwie formy ze sobą połączyć. Nie będzie więc rezygnacji z chodzenia do sklepów, ale wizyta w centrum handlowym faktycznie musi oznaczać coś więcej niż święto płytkiej, impulsywnej konsumpcji. Zgadzam się ze spostrzeżeniem, że standaryzacja zaczyna konsumentów irytować, a wielkie marki zdają się jeszcze nie zauważać, że to co było do tej pory ich siłą staje się ich największą słabością. Wobec powyższego centrum handlowe musi zadbać o otoczenie wokół sklepów, unikalny charakter przestrzeni wspólnych i pomysłowe rozwiązania zarówno w warstwie materialnej (obiekty małej architektury, zieleń, miejsca o nowych funkcjach, lokalni najemcy) jak i w warstwie marketingowej (np. eventy wspierające oddolne ruchy miejskie, budowanie relacji z lokalną społecznością, wydarzenia kulturalne itp.). Różnorodność i oryginalność zyskują na wartości!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.38.244
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!