PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak zmieniają się centra handlowe?

Jak zmieniają się centra handlowe?
Piotr Pawłowski, mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 wrz 2019 15:37

Czy w kontekście zakazu handlu w niedziele, galerie nie są wręcz zmuszone do przeformułowania działania – z miejsca zakupów zmieniają się w miejsce spotkań, w tym wspólnego jedzenia? W tym wypadku strefa restauracyjna i rozrywkowa staje się magnesem, przyciągającym klientów, a wręcz walczącym ze spadkiem frekwencji. – Gastronomia i rozrywka – w połączeniu –tworzą idealną synergię i stanowią skuteczne narzędzie do przyciągania klienta i budowania jego lojalności – mówi PropertyNews.pl Piotr Pawłowski, manager, specjalizujący się w planowaniu i realizacji wielofunkcyjnych kompleksów handlowych oraz projektów typu mixed-use.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 wrz 2019 15:37

PropertyNews.pl: Jak galerie rozwijają swoje możliwości gastronomiczne, ale też kulturalne, a może wręcz aktywizujące społecznie, edukacyjne, prozdrowotne (akcje zbierania krwi, edukacji medyczne, ekologicznej itp.) Z kim współpracują i do kogo głównie kierują ofertę? Jakie czynniki prowokują zmiany?

Piotr Pawłowski: Zakaz handlu w niedziele jest istotnym, ale nie jedynym czynnikiem wymuszającym zmianę w sposobie myślenia o organizacji tradycyjnego handlu, w tym projektowania i zarządzania galeriami handlowymi oraz wielofunkcyjnymi kompleksami użyteczności publicznej z udziałem zorganizowanego handlu. Równolegle do zmian natury administracyjno-prawnych zachodziły, w sposób bardziej lub mniej dynamiczny, zmiany w ekonomii w skali makro i na poziomie poszczególnych krajów, determinujące często zmiany możliwości konsumentów, ich oczekiwania, zachowania, wybory. 

Na przestrzeni trzech już dekad rozwoju nowoczesnego, wielkopowierzchniowego handlu w Polsce, znaczenie i rola gastronomi i rozrywki ewoluowały w podobnym stopniu jak znaczenie i rola silnika elektrycznego, czy wydajnej baterii w motoryzacji. Gastronomia przeszła daleką drogę – od roli zupełnie marginalnej – w pierwszych mall’ach przy hipermarketach, gdzie stanowiła funkcję „z obowiązku", uzupełniającą tenant-mix usług w pierwszej linii przed kasami hipermarketu, aż do dominanty funkcjonalnej, o kluczowym znaczeniu dla operatorów kompleksów handlowych w walce o klienta.

Obiektywnie rzecz biorąc wzrost znaczenia funkcji gastronomii i rozrywki był i jest wspierany, (niezamierzenie, ale jednak), przez uwarunkowania prawno-ekonomiczne. Do najważniejszych z nich należą m.in. wprowadzenie WOH, zakaz handlu w niedziele, uprawnienia konsumenta do zwrotu towaru faworyzujące e-commerce (w rozumieniu interesów konsumenta) oraz osiągnięcie dojrzałości konsumenckiej Polaków, idący w parze ze znaczną poprawą statusu materialnego i wolnymi środkami w budżecie domowym na rozrywkę i posiłki poza domem.

Na czynniki natury ekonomiczno-prawnej nałożyło się „zauroczenie” konsumentów gastronomią w każdym formacie – od śledzenia programów kulinarnych, przez ostrożne, ale konsekwentne rezygnowanie z domowych obiadów na rzecz spotkań w restauracjach, dalej „rytualne” spotkania na śniadaniach sobotnich czy brunch’ach w niedzielę, wspólne gotowanie w gronie znajomych, organizowanie garden party, kończąc na spędzaniu czasu na Targach Śniadaniowych czy Nocnym Markecie. 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.