Jakie będą sklepy przyszłości?


Sklepy powoli, lecz zauważalnie, zmieniają swoją funkcję. Z miejsc, które kiedyś po prostu sprzedawały, przeistaczają się w miejsca, w których można dostać coś więcej. Podstawowymi przyczynami tego zjawiska jest przeogromna różnorodność dóbr oraz niespotykana łatwość ich nabycia. Z jednej strony mamy świat wirtualny oferujący produkty, porównywarki, opinie, opisy, rankingi, nieosiągalne w „realu“ zdjęcia detali itp., a z drugiej fizyczne sklepy z pracownikami (lub kioski self service), prawdziwe miejsca zamocowane w kontekstach czasu, otoczenia, wyposażenia itd. Jak wykorzystać potencjał obu tych środowisk i z prostego rachunku 1+1 uzyskać wartość np. 3? - odpowiadają autorzy raportu pt. „Zakupy pełne wrażeń” przygotowanego przez Colliers International we współpracy m.in. z Nanovo i Kate Nightingale, założycielką firmy doradczej Style Psychology Ltd.
- Przechodzimy dość istotną transformację handlu – taki odpowiednik rewolucji przemysłowej. Im później marki zaadoptują się do nowej rzeczywistości, tym trudniej będzie dogonić konkurencję. Obserwujemy niewyobrażalne przyspieszenie i ułatwienie wyboru, opłacenia i dostawy towarów lub usług. Wzrostowi obrotów w internecie towarzyszy rosnąca ilość konceptów sklepów stacjonarnych wraz z ich rosnącymi wynikami. Skuteczny sklep jest jeszcze kojarzony z marką, czyli z jakimiś obietnicami. Obserwujemy przejście lojalności z marki (sklep markowy, firmowy, strona firmowa) na miejsce/środowisko oferujące zestaw cech i parametrów połączonych w określonych proporcjach lub organicznie zbudowanych przez prawdziwych pasjonatów danego segmentu - piszą autorzy raportu Zakupy pełne wrażeń” przygotowanego przez Colliers International we współpracy Kate Nightingale, założycielką firmy doradczej Style Psychology Ltd.
Levi's zmienia koncepty co około 3 lata. W międzyczasie wprowadza udoskonalenia do bieżącego konceptu. LPP także, choć większość polskich marek miała żywotność ok. dziesięciu lat (przed 2000 rokiem). Obecnie można obserwować falę zmian konceptów (np. Kazar, Wittchen, Gino Rossi, Simple, Exim Tours) po ok. pięciu latach od ostatniej większej zmiany. Mamy zatem znaczny wzrost dynamiki w rearanżacji sklepów i konceptów. Częściową zasługą jest odświeżanie galerii handlowych, które „wysypały się" w latach 2009-2012 i w których co pięć lat odnawiają się umowy, a przy okazji podnoszone są witryny, przesuwane lokalizacje marek, powiększane strefy gastronomiczne i rozrywkowe, reorganizowana komunikacja PR - czytamy w raporcie.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.