PARTNERZY PORTALU


Jysk przechodzi z plastikowych na papierowe opakowania

Jysk przechodzi z plastikowych na papierowe opakowania
Fot. mat.prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lut 2021 12:56

Jysk rozpoczął wymianę opakowań pościeli oraz prześcieradeł z plastikowych na papierowe taśmy z certyfikatem FSC. Pozwoli to usunąć 27 milionów plastikowych toreb rocznie i jest kolejnym przykładem odpowiedzialnego podejścia Jysk na rzecz środowiska.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lut 2021 12:56

Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii JYSK. Firma od dłuższego czasu wymienia opakowania wśród swojego asortymentu, przygotowując i wdrażając bardziej ekologiczne rozwiązania, które można łatwo poddać recyklingowi. Redukcja plastiku przy produktach typu: prześcieradła oraz pościel stanowi ważną część działań, związanych z odpowiedzialna polityką środowiskową.

Pierwsze produkty w nowych opakowaniach z ekologicznej, papierowej taśmy trafią do sklepów już teraz. Poprzednie, plastikowe opakowania będą sprzedawane do wyczerpania zapasów, wcześniej zamówionych towarów.

Zredukowanie 27 milionów plastikowych opakowań wśród pościeli i prześcieradeł, które JYSK sprzedaje każdego roku, wyeliminuje ze środowiska rocznie około 475 ton szkodliwego, długo rozkładającego się tradycyjnego plastiku z petrochemicznych polimerów. 

„Gdyby zgnieść te 27 milionów plastikowych toreb, które eliminujemy i rzucić na podłogę średniej wielkości sklepu JYSK o powierzchni około 1200 metrów², zapełniłyby sklep i piętrzyłyby się nad naszymi głowami. Redukując plastik, zmniejszamy nasz ślad węglowy i zapewniamy naszym klientom opakowania, które można łatwo poddać recyklingowi w domu" - mówi Piotr Padalak, Dyrektor Zarządzający JYSK Polska.

Nowe opakowanie zrobione zostały z materiału z certyfikatem FSCTM (FSCTM N001715). FSCTM to skrót od Forest Stewardship CouncilTM, czyli organizacji non-profit, która odpowiada za system etykietowania drewna i papieru, pochodzących ze zrównoważonych upraw leśnych, uwzględniających otoczenie roślinne i zwierzęce. Znak FSC dotyczy odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i ekonomicznej.

Ekologiczne opakowania będą wspierały również domowy recykling wśród klientów. Papierowe taśmy można poddać recyklingowi, w procesie segregacji odpadów, podczas gdy recykling miękkich toreb plastikowych jest często niemożliwy.

„Te 27 milionów plastikowych toreb to oczywiście tylko część ogólnego wykorzystania plastiku  w skali globalnej. Wszystkie inicjatywy mają jednak ogromne znaczenie, a my będziemy kontynuować prace nad maksymalnym ograniczeniem plastiku w naszych sklepach." – dodaje Piotr Padalak.
JYSK jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, sprzedającą „wszystko dla domu". Sieć założona została przez Larsa Larsena, który w 1979 roku otworzył swój pierwszy sklep w duńskim mieście Aarhus. 

JYSK obejmuje obecnie ponad 3 000 sklepów. Firma prowadzi też sprzedaż on-line.

Sieć zatrudnia ok. 25 600 pracowników w 51 krajach na całym świecie. 

JYSK należy do  Lars Larsen Group, w której skład wchodzą liczne firmy m.in. z branży wnętrzarskiej, sieć restauracji, pole golfolwe. Roczny obrót JYSK wyniosi 4,1 miliarda Euro.

Chociaż JYSK jest dziś firmą globalną, firma zarządzana jest w oparciu o skandynawskie korzenie. Odzwierciedla to kulturę firmy i sposób, w jaki prowadzimy działalność.

W Polsce JYSK istnieje od 2000 roku. Siedziba JYSK Polska znajduje się w Gdańsku. W Polsce JYSK obejmuje 238 sklepów i zatrudnia ok 2 400 osób.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!