Karl Voegele i eobuwie.pl na celowniku inwestorów


CCC prowadzi rozmowy z inwestorami dla spółki eobuwie.pl i Karl Voegele w Szwajcarii. Rozmowy są poufne, jednak jak poinformował prezes obuwniczej grupy, zainteresowanie jest duże i transakcje powinny zostać dopięte w najbliższych miesiącach.
- Prace postępują zgodnie z planem. Tak jak komunikowaliśmy, zamkniemy je w I kwartale - mówił podczas konferencji online prezes CCC Marcin Czyczerski. - Eobuwie.pl rozwija się ponadprzeciętnie dobrze na tle rynku i konkurencji. Widzimy w tej spółce dalszy potencjał do wzrostów i poprzez znalezienie właściwego finansowania chcemy ten potencjał realizować - dodał.
Żadnych szczegółów jednak nie zdradził, zasłaniając się tajemnicą handlową negocjacji prowadzonych z potencjalnymi inwestorami. Wskazał jedynie, że firma jest bardzo zadowolona z przebiegu rozmów.
O rozpoczęciu prac nad pozyskaniem nowego inwestora dla eobuwie.pl CCC poinformowała w połowie stycznie. Inwestor miałby zasilić spółkę około 0,5 mld zł kapitału. CCC nie wyklucza przy tym sprzedaży w ramach takiej transakcji niewielkiego pakietu istniejących akcji eobuwie.
Jak poinformowała kilka dni temu agencja Reuters, wśród potencjalnych inwestorów dla e-commerce'owej spółki CCC może być japoński Softbank, a także kilka funduszy private equity, w tym Cinven, Advent International i Mid Europa Partners.
CCC prowadzi obecnie także proces poszukiwania inwestora dla spółki Karl Voegele w Szwajcarii.
- Zamierzamy w I półroczu dokonać finalizacji transakcji sprzedaży szwajcarskiej spółki - powiedział Marcin Czyczerski, zastrzegając jednak, że rozmowy prowadzone z inwestorami objęte są klauzulami poufności, dlatego żadnych szczegółów nie można ujawniać.
- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego zainteresowania tą spółką, co daje nam komfort myślenia, że projekt ten sfinalizujemy w czasie i zakresie, w jakim sobie zakładaliśmy - dodał prezes CCC.
CCC kupiła 70 proc. udziałów w Karl Voegele za blisko 36 mln zł w połowie 2018 roku. Do szwajcarskiej sieci należało wówczas 230 sklepów.
Jak podkreślił podczas konferencji Marcin Czyczerski, w latach 2019-2020 udało się przeprowadzić głęboki proces restrukturyzacji tej spółki. Zmniejszona została etatyzacja w jej centrali o 74 proc., co znacznie usprawniło działanie całej spółki. Z 230 sklepów w sieci zostało 130 rentownych sklepów, zmieniony został także asortyment.
Grupa CCC zakończyła IV kwartał 2020/21 roku, uwzględniający styczeń 2021 r., zbliżonym wynikiem sprzedażowym do poprzedniego roku. W tym czasie przychody wyniosły blisko 2 mld zł.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.