PARTNERZY PORTALU


Kilkanaście nowych inwestycji na warszawskim rynku centrów handlowych

Kilkanaście nowych inwestycji na warszawskim rynku centrów handlowych
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 05 wrz 2011 15:50

W porównaniu do innych aglomeracji, region warszawski cechuje niskie nasycenie powierzchnią handlową. Wynosi ono jedynie 422 mkw./tys. mieszkańców. W perspektywie kilku najbliższych lat sytuacja ta jednak ulegnie zmianie. Obecnie w stolicy powstaje dom towarowy Wolf Bracka (10 tys. mkw.), którego inwestorem jest Wolf Immobilien Poland oraz kompleks handlowo-biurowy Plac Unii z częścią handlową o powierzchni 15,5 tys. mkw., należący do BBI Development i Liebrecht & Wood. To nie koniec nowych inwestycji.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 05 wrz 2011 15:50

- Przewidujemy, że w latach 2012-2014 podaż na rynku powierzchni handlowych Warszawy wzrośnie - mówi Edyta Potera, dyrektor w dziale najmu powierzchni handlowych, Jones Lang LaSalle.

W IV kwartale 2012 roku otwarcie nowego centrum handlowego w Łomiankach k. Warszawy planuje Auchan. Obiekt zaoferuje 44 tys. mkw. W centrum znajdzie się hipermarket spożywczy, market budowlany Leroy Merlin oraz galeria handlowa o powierzchni 14 tys. mkw. - Na 2012 rok przewidziano też otwarcie centrum wyprzedażowego Factory Outlet na Białołęce (14 tys. mkw.), które jest realizowane przez firmę Neinver - wymienia Edyta Potera.

W kolejnych latach - 2013/2014 - ruszy nowe centrum handlowo-rozrywkowe w Wilanowie. Obiekt o powierzchni handlowej ok. 60 tys. mkw. jest realizowany przez Polnord i GTC.

Nowa powierzchnia przybędzie też w wyniku rozbudowy istniejących centrów. Tego typu prace zaplanowano m.in. w: CH Promenada (rozbudowa o 20 tys. mkw.), CH Wola Park (20 tys. mkw.) czy Galerii Mokotów (3,5 tys. mkw.). Całkowitej przebudowie ulegną z kolei Tesco Kabaty (30 tys. mkw.) czy Centrum Ursynów.

Mimo tych inwestycji, na warszawskiej mapie handlowej wciąż da się znaleźć białe plamy. Jak twierdzi ekspertka z Jones Lang LaSalle, niewykorzystany potencjał pod kątem budowy nowych obiektów cały czas tkwi w dwóch obszarach w Warszawie. Są to Białołęka - zwłaszcza dynamicznie rozbudowywane Tarchomin i Nowodwory, które są słabo wyposażone w nowoczesne obiekty handlowe dużego formatu. - Na potencjał tego regionu dodatkowo pozytywnie wpłynie poprawa komunikacji z lewobrzeżną Warszawą po wybudowaniu mostu Północnego - podkreśla Edyta Potera.

Kolejna dzielnica, w której jest zapotrzebowanie na tego typu usługi, to Wilanów w kierunku Powsina, a także Ursynów/Kabaty oraz Bielany.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!