PARTNERZY PORTALU


Kluczowym kryterium wyboru sklepu nadal jest cena

Kluczowym kryterium wyboru sklepu nadal jest cena
fot. Pixabay
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 23 sty 2018 07:35

Jak wynika z raportu Market Side „Sieci spożywcze”, konsumenci najchętniej wybierają sieci, które od lat dbają o to, by być postrzegane jako atrakcyjne cenowo. Wydaje się, że kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie klientów z zakupów jest więc nadal cena, choć połączona z akceptowalną jakością.

Przypomnijmy, że według raportu najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. W ciągu ostatniego miesiąca było w niej 85 proc. Polaków. Dla 46 proc. z nas Biedronka jest najczęstszym miejscem zakupów spożywczych. Odwiedzalność Biedronki wzrosła od 2012 roku o 25 punktów procentowych.

- Klienci są najbardziej zadowoleni ze sklepów dyskontowych oraz z hipermarketów Auchan, które od lat „zbijają ceny zawodowo”. Wydaje się, że kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie jest więc cena, połączona z akceptowalną jakością – czytamy w raporcie.

- Nieco słabsze jest zadowolenie z kolejnych sieci: hipermarketów Tesco, Piotra i Pawła, Dino czy Carrefour Market. Odstająca od innych sklepów Żabka to po prostu inny koncept sklepu, z założenia nie obsługujący części potrzeb konsumenta – oceniają autorzy raportu.

Do zakupów w Biedronce przyciągają konsumentów przede wszystkim: atrakcyjne ceny i duży wybór produktów. Natomiast odstraszają do zakupów: kolejki i bałagan.

30 proc. ankietowanych wskazało, że w sklepach sieci Biedronka podobają im się atrakcyjne ceny, a 25 proc. – atrakcyjny asortyment i duży wybór. 11 proc. osób podoba się „wszystko, ogólnie”. Co ciekawe, promocje i okazje cenowe przyciągają tylko 10 proc. ankietowanych. Sugerowałoby to, że Biedronka z sukcesem wbudowała swój wizerunek taniej sieci, w którym znajdziemy „codziennie niskie ceny”.

Natomiast jedynie 7 proc. osób zadeklarowało, ze robi zakupy w Biedronce, bo jest blisko i „po drodze”, a 6 proc. – ze względu na miłą obsługę.

Z kolei to, co najbardziej nie podoba się konsumentom w Biedronce, to kolejki. Tak wskazało 22 proc. badanych. 10 proc. ankietowanych przeszkadza w Biedronce „bałagan, brud i brzydki zapach”, a 9 proc. – mały wybór, nieatrakcyjny asortyment i braki towarów. Podobny odsetek wskazał na to, że sklepy Biedronki są ciasne i zbyt małe, a 7 proc. nie podobała się obsługa sklepu, a 6 proc. – tłok.

Na nieatrakcyjne ceny w Biedronce wskazało 3 proc. badanych.

Raport Market Side wskazuje, że druga najbardziej popularna sieć to Lidl, w którym w „ostatnim miesiącu” zakupy zrobiło 52 proc. badanych. Lidl również odnotował od 2012 roku bardzo duży wzrost odwiedzalności. Jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9 proc. Polaków. W odróżnieniu od Biedronki ma wielu klientów okazjonalnych, którzy mają inny, najczęstszy sklep.  Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland, nazywany czasami hipermarketem dyskontowym. Zakupy w nim robi 34 proc. Polaków, dla 7 proc. jest to najczęstszy sklep. 

Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, hipermarkety Carrefour, Społem i inne sieci.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!