PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Kobiety i mężczyźni na zakupach. Obalamy stereotypy

Kobiety i mężczyźni na zakupach. Obalamy stereotypy
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 paź 2020 15:22

Kobiety chętniej niż mężczyźni kupują marki nowe oraz są bardziej skłonne zaufać rynkowym nowościom. I dzieje się tak dla różnych kategorii produktowych: od pasty do zębów po samochody.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 paź 2020 15:22

Ukazały się najnowsze wyniki eksperymentów prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Karpińską-Krakowiak. Tekst opisujący jej badania został właśnie opublikowany w prestiżowym czasopiśmie „Journal of Retailing and Consumer Services” (Impact Factor 4,219).

Rezultaty uzyskane przez badaczkę mają ogromne znaczenie nie tylko dla przedsiębiorstw wprowadzających nowe marki na rynek (to kobiety będą chętniej wypróbowywać nowości, a nie mężczyźni), ale też dla osób prowadzących badania marketingowe (nadreprezentacja lub niedobór kobiet w próbie może znacząco skrzywić wyniki badawcze).

- Projekt wpisuje się w ogromną lukę poznawczą dotyczącą kobiet jako konsumentek, pacjentek, turystek oraz przedstawicielek różnych zawodów. Okazuje się bowiem, że w wielu dziedzinach brakuje danych na temat kobiet, np. w medycynie wiele badań klinicznych jest prowadzonych na próbach skonstruowanych głównie z mężczyzn (i dlatego mamy większą wiedzę na temat skuteczności niektórych terapii w odniesieniu do mężczyzn, a nie kobiet, jak wskazują Liu i Dipietro Mager). - mówi dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak. - Wiele produktów jest dostosowanych do mężczyzn (np. smartfony i pianina są budowane na męskie ręce), wiele budynków i przestrzeni miejskich jest projektowanych z uwzględnieniem optyki męskiej a nie potrzeb żeńskich (np. kolejki formują się przed toaletami dla pań, a nie dla panów), testy zderzeniowe samochodów są prowadzone głównie na manekinach o budowie i proporcjach ciała mężczyzn (Criado Perez, 2019). Również w marketingu często brakuje danych zdezagregowanych pod względem płci oraz często projektuje się nowe produkty, marki lub reklamy uwzględniające jedynie perspektywę męską, mimo że decyzje zakupowe są podejmowane przez kobiety.

Nowe i nieznane marki

Co roku na rynku pojawia się tysiące nowych marek i produktów. Na przykład w Stanach Zjednoczonych w roku 2019 wprowadzono na rynek ponad 30 tysięcy nowych produktów. Jak podaje Eurostat, w 2016 roku we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech łącznie zarejestrowano ponad 60 tysięcy nowych (lub znacząco usprawnionych) produktów. Oznacza to, iż podczas naszych wycieczek zakupowych mamy dosyć duże szanse by natknąć się na jakąś nowość (np., na markę, której wcześniej nie znaliśmy lub na produkt, o którym nigdy wcześniej nie słyszeliśmy).

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.145.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!