PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Komisja Europejska daje zgodę na ewentualne przejęcie Tiffany'ego przez LVMH

Komisja Europejska daje zgodę na ewentualne przejęcie Tiffany'ego przez LVMH
Fot. Shutterstock, Julien_j
  • Autor: PAP
  • Dodano: 27 paź 2020 18:03

Komisja Europejska poinformowała we wtorek, że daje zgodę na przejęcie amerykańskiej marki jubilerskiej Tiffany przez francuskiego giganta dóbr luksusowych LVMH. Mimo zielonego światła z Brukseli na realizację transakcji się nie zanosi.

Koncern LVHM, który posiada prawa do takich marek, jak Louis Vuitton, Moet i Hennessy jest prowadzony przez najbogatszego człowieka we Francji Bernarda Arnaulta. W zeszłym roku firma ogłosiła, że zamierza przejąć za 16,2 mld dolarów markę Tiffany. Mimo podpisania umowy w tej sprawie, projekt jest jednak zagrożony, bo Francuzi chcą się z niego wycofać.

Oficjalny tok przyznawania zgód nie został jednak przerwany. Komisja ogłosiła we wtorkowym komunikacie, że zatwierdziła przejęcie zgodnie z europejskim prawem.

"Tiffany i LVMH produkują i sprzedają towary luksusowe na skalę światową, ale ich działalność pokrywa się głównie w sektorze biżuterii. Komisja stwierdziła, że proponowana koncentracja nie wzbudza obaw o konkurencję ze względu na umiarkowane udziały w rynku połączonego podmiotu" - zaznaczyła KE.

Transakcja przejęcia marki Tiffany - znanej z filmu "Śniadanie u Tiffany'ego" z 1961 roku z niezapomnianą rolą Audrey Hepburn - miała zostać sfinalizowana w sierpniu. Na początku września zarząd LVMH wydał komunikat, w którym napisano, że "po szeregu wydarzeń, które mogą wpłynąć na transakcję przejęcia Tiffany'ego, w obecnym stanie LVMH nie będzie w stanie sfinalizować transakcji".

Tiffany zarzuca LVMH, że robi wszystko, by obniżyć cenę zakupu; pozwał koncern LVMH do sądu w Delaware, aby zmusić go do sfinalizowania transakcji na warunkach uzgodnionych pod koniec 2019 r.

Cała sprawa jest konsekwencją przepychanek handlowych między Paryżem i Waszyngtonem. Rząd amerykański podjął decyzję o wprowadzeniu ceł na niektóre francuskie produkty, w szczególności w sektorze luksusowym, w odpowiedzi na przyjęcie przez Francję podatku od usług cyfrowych.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!