PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Komputronik inwestuje i poprawia wyniki

Komputronik inwestuje i poprawia wyniki
Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 01 gru 2015 12:20

W ostatnich sześciu miesiącach Komputronik uruchomił nowy magazyn centralny i otworzył nowe salony, w tym flagowy Komputronik Megastore w Warszawie.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 01 gru 2015 12:20

W pierwszym półroczu rozpoczętego 1 kwietnia roku obrotowego 2015/2016, zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 77,1 mln zł, osiągając tym samym wzrost o 2,6 proc. W niemal wszystkich segmentach aktywności biznesowej odnotowano systematyczny wzrost obrotów i dochodów. Zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej marże na sprzedaży wzrosły o 0,2 p.p., a w układzie skonsolidowanym można mówić o stabilizacji marży.

Łączna sprzedaż we wszystkich kanałach detalicznych, tj. w salonach i w sklepie internetowym, a także inicjowana w Internecie wzrosła o 16,2 proc. Wzrosty widoczne były w kanale eksportowym, szybko rozwijała się także sprzedaż w kanale B2B realizowana przez spółki Komputronik Biznes i Komputronik API. Spółki z Grupy Kapitałowej powiększyły portfel zamówień projektowych, jednak ich realizacja, a tym samym realizacja przychodów, przesunięte zostały na kolejne okresy.

Spółka wypracowała 12,9 mln zł EBITDA wobec 17,3 mln zł EBITDA rok wcześniej (spadek o 25,73 proc.).

Udział kosztów sprzedaży oraz ogólnego zarządu w przychodzie ze sprzedaży kształtował się na poziomie 6,8proc., natomiast koszty działalności na poziomie skonsolidowanym wyniosły 70,5 mln zł, co w dynamice rocznej oznacza wzrost o 12,4 proc. Zmiany w kosztach należy wiązać ze zwiększaniem struktur sprzedażowych i możliwości logistycznych. W ostatnich 6 miesiącach zwiększono m.in. zatrudnienie w spółkach sprzedających usługi IT, poczyniono inwestycje w obszarze spółek biznesowych Grupy, rozwinięto działy sprzedaży i zarządzania produktami w nowych kategoriach asortymentowych, a także otworzono centrum obsługi klienta.

- Z początkiem czerwca uruchomiliśmy nowy magazyn w parku logistycznym pod Poznaniem. Przeniesiono tam wszystkie operacje magazynowe i spedycyjne, a dodatkowa przestrzeń pozwoliła na kontynuację poszerzania naszego asortymentu o nowe kategorie produktowe, zwłaszcza w segmencie AGD i RTV, który konsekwentnie rozbudowujemy – wyjaśnia Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronika. Przeprowadzka wiązała się z nakładami finansowymi, wynikającymi chociażby z zakupu wyposażenia, szkoleń pracowników czy szeregu procesów wdrożeniowych. Nie pozostaje to obojętne na bilans i wpływa na czasowe zwiększenie kosztów. Obecnie centrum uzyskało wysoką efektywność operacyjną i warunkuje możliwość rozwoju sprzedaży nowych kategorii produktowych. Szczególnie dotyczy to kanału e-commerce, w którym logistyka procesu sprzedaży ma kluczowe znaczenie – dodaje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!