Konkurencja na rynku dyskontów stymuluje rozwój tradycyjnego handlu
W Polsce działa już 3,5 tys. dyskontów, prognozy mówią o 5-6 tysiącach. W ostatnim czasie pojawił się nowy gracz, który zamierza zamieszać na rynku, zdominowanym dziś przez zagraniczny kapitał. Czy dyskonty nie zagrożą małym osiedlowym sklepom? Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji, to tylko zwiększy konkurencję - a na tym jak zwykle wygra klient - podaje Polskie Radio.
Jak mówi, dyskonty, to bardzo konkurencyjny format handlowy, ale nie jedyny i akurat w Polsce stymulujący, niż wypierający. Mały dyskont i niewielki supermarket uruchomiły w Polsce proces sieciowania firm o profilu kupieckim, czyli tych najmniejszych osiedlowych sklepików. Pomogła w tym franczyza. Dzięki temu, ocenia ekspert, w tej chwili mamy bardzo dobrą równowagę pod względem cenowym w tym segmencie rynku.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.