PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Konwersja obiektów handlowych w magazyny? To będzie dłuższy proces

Konwersja obiektów handlowych w magazyny? To będzie dłuższy proces
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 14:47

Zamiast centrów handlowych magazyny ostatniej mili? O takiej konwersji mówi się już od pewnego czasu. Pandemia przyśpieszyła jednocześnie rozwój e-commerce i zahamowała rozwój obiektów handlowych. Firma Prologis pokusiła się o analizę tego trendu.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 14:47

Pandemia COVID-19 sprawiła, że w niecałe pięć miesięcy branża handlowa przyspieszyła swój rozwój o ponad pięć lat. Wzrost popularności handlu elektronicznego i potrzeba utrzymania stanów magazynowych „na wszelki wypadek" wpłynęły na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości obiekty logistyczne i powierzchnie typu infill.

W tym samym czasie sektor nieruchomości handlowych musiał sprostać poważnym wyzwaniom. Zmiany na rynku skłoniły właścicieli obiektów handlowych do rozważenia, czy powierzchnia, którą dysponują może zostać przekształcona na potrzeby dystrybucji.

Konwersja nieruchomości handlowych to skomplikowany proces, a jej charakter może różnić się znacząco w zależności od kategorii obiektu, dlatego zmiana przeznaczenia obiektów z handlu detalicznego na logistykę nie nastąpi szybko. Ponadto patrząc z perspektywy tradycyjnych wskaźników logistycznych, trend konwersji obiektów handlowych na logistyczne będzie prawdopodobnie niewielki.

Analitycy Prologis skupili się w głównej mierze na specyfice rynku w Stanach Zjednoczonych, jednakże trendy wyróżnione w raporcie prawdopodobnie będzie można zaobserwować również w Europie. Przekształcenia w krajach europejskich będą widoczne w różnym stopniu, w zależności od charakteru sektora nieruchomości handlowych w danym kraju oraz jego aktualnej rentowności w stosunku do alternatywnych zastosowań, takich jak logistyka.

Istnieje natomiast kluczowa różnica między sytuacją w Stanach Zjednoczonych a Europą.

- Europa charakteryzuje się mniejszą liczbą paneuropejskich sieci handlowych, które popadły w kłopoty finansowe, tak jak wydarzyło się to w przypadku amerykańskich JC Penney czy Sears. Jednocześnie kraje europejskie mogą pochwalić się większą liczbą głównych ulic handlowych w historycznych centrach swoich największych miast, gdzie kwitnie życie handlowe - mówi Dirk Sosef, Vice President Research & Strategy Prologis.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 114.119.150.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!