PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Kraje bałtyckie głodne zagranicznych marek

Kraje bałtyckie głodne zagranicznych marek
Deniss Kairans, partner i dyrektor zarządzający w Colliers International na Łotwie
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 30 sie 2017 12:13

– W ciągu dwóch ostatnich lat na Litwie, Łotwie i w Estonii zadebiutowało wiele zagranicznych marek, także z Polski. Wciąż jest jednak miejsce na nowych graczy – szacują eksperci Colliers International z krajów bałtyckich.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 30 sie 2017 12:13

Obecnie najwięcej powierzchni handlowej spośród stolic państwa bałtyckich oferuje Ryga – 639 tys. mkw. Jednocześnie to tu wskaźnik nasycania powierzchnią handlową jest najniższy – w 2016 roku wynosił 1000 mkw./1000 mieszkańców, podczas gdy w Tallinie było to 1350 mkw./1000 mieszkańców, w Wilnie 1180 mkw./1000 mieszkańców. Duże szanse na przejęcie palmy pierwszeństwa pod względem podaży ma Tallin, gdzie właśnie realizowanych i planowanych jest kilka projektów handlowych. Nowa powierzchnia ma szansę na szybką absorbcję, bowiem w Tallinie i Wilnie najbardziej brakuje wolnej przestrzeni (wskaźnik pustostanów wynosi około 1 proc.). Więcej wolnej powierzchni można znaleźć w Rydze, gdzie wskaźnik pustostanów zwiększył się z 2,5 proc. w I kw. 2017 r. do 7,1 proc. w II kw. 2017 r.

— To wynik zamknięcia trzech hipermarketów Prisma i wycofania się tej sieci z łotewskiego rynku. Wolne powierzchnie opuszczone przez sieć Prisma są jednak szybko przejmowane przez inne podmioty — mówi Deniss Kairans, partner i dyrektor zarządzający w Colliers International na Łotwie.

Markowe debiuty

Niewielki wybór wolnej powierzchni nie zniechęca zagranicznych marek to ekspansji na rynkach bałtyckich. W latach 2015–2016 pojawiło się tu wielu nowych graczy, którzy objęli powierzchnie w wiodących centrach handlowych i na najlepszych ulicach handlowych. Michael Kors, La Perla, Imaginarium, Kazar, Calzedonia, Intimissimi, Sportsdirect, Sketchers, COS, Maje, Sandro, NYX i Zara Home to tylko kilka przykładów. Niemiecka sieć sklepów spożywczych Lidl weszła na rynek krajów bałtyckich, otwierając kilka sklepów na Litwie, i rozważa dalszą ekspansję.

Także polskie marki z branży odzieży sportowej i obuwia posiadają silną reprezentację w krajach bałtyckich. Marka Sizeer posiada 4 sklepy na Litwie i nowy sklep w centrum handlowym Riga Domina, marka 4F w 2016 roku otworzyła 3 sklepy na Łotwie, a niedawno kolejny w Wilnie. W ekspansji obie marki na rynki bałtyckie wspierał Colliers International w Polsce we współpracy z bałtyckimi biurami Colliers. Z kolei marka CCC jest obecna we wszystkich 3 krajach bałtyckich, podobnie jak Inglot i wszystkie brandy firmy LPP.

Nowym graczem w roku 2017 będzie południowoafrykańska sieć dyskontów Pepco, która prowadzi już działalność w całej Polsce, a w ciągu najbliższych 3 lat zamierza otworzyć 50 sklepów na Litwie, by następnie wkroczyć także do pozostałych krajów bałtyckich.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.