Krakowski rynek handlowy pod lupą

W aglomeracji krakowskiej mieszka ponad milion osób, a nasycenie powierzchnią handlową wynosi tam obecnie 536 mkw. na 1 tys. mieszkańców. W najbliższym czasie w Krakowie może ruszyć budowa kolejnego dużego obiektu handlowego - wynika z publikacji firmy Colliers International „Centra handlowe w Krakowie I poł. 2014".
- Pod względem liczby centrów handlowych Kraków jest dojrzałym rynkiem. W krakowskich centrach działa około 1560 sklepów. W każdym z trzech największych obiektów funkcjonuje blisko 150 placówek. Obecnie w stolicy Małopolski nie powstaje żaden znaczący obiekt handlowy. Rozpoczęła się za to komercjalizacja centrum handlowego Serenada, którego budowa może ruszyć w tym lub przyszłym roku. W związku z tym współczynnik pustostanów powinien utrzymać się na poziomie około 5 proc. - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.
Główną grupę najemców istniejących centrów handlowych aglomeracji krakowskiej stanowią firmy z sektora mody (29 proc.) i usług (14 proc.). Największą ilość sklepów posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz punkty operatorów GSM. Najczęściej spotykane marki odzieżowe w krakowskich centrach to między innymi: Reserved, Promod, Orsay, Lee, Wrangler.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.