PARTNERZY PORTALU


Krok do poprawy sytuacji najemców polskich centrów handlowych

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 13 mar 2012 10:10

Po kryzysie układ sił na rynku pomiędzy najemcami a wynajmującymi mocno się zmienił na korzyść sieci handlowych. Umowy podpisywane jeszcze w czasach prosperity w latach 2006-2007, obecnie nie odpowiadają najemcom - czytamy w Pulsie Biznesu.

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 13 mar 2012 10:10

W przypadku najmu w retail parkach i małych centrach handlowych umowy są mniej rygorystyczne i mają uproszczoną formę. W dużych centrach handlowych pozycja właścicieli jest dominująca, co często prowadzi do nadużyć.

Jak przytacza Rafał Fabisiak, radca prawny z kancelarii KPRF, zdarzyło się, że jedna z galerii w Bielsku-Białej z dnia na dzień podwyższyła opłaty serwisowe o kilkadziesiąt procent, zastrzegając sobie wcześniej taką możliwość w umowie. Z kolei warszawskie galerie stosują zapisy o prawie pierwszeństwa dla najemców, którzy po zakończeniu umowy pragną przedłużyć działalność. W praktyce jednak okazuje się, że mogą oni pozostać w centrum pod warunkiem, że zgodzą się na znaczne podwyższenie czynszu.

Nad zmianą sytuacji pracuje obecnie Polska Rada Centrów Handlowych, która chce zacząć od stworzenia Kodeksu Dobrych Praktyk stanowiących o współpracy najemców i wynajmujących.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.222.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!