PARTNERZY PORTALU


Kto najbardziej ucierpi na wejściu Amazona?

  • Autor: DlaHandlu.pl
  • Dodano: 26 maj 2014 14:55

Justyna Skorupska, prezes zarządu spółki eBusiness Consulting, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że Amazon skorzysta na wejściu do Polski. Mogą zaś stracić małe i średnie polskie e-sklepy oferujące podobny asortyment - mówi w rozmowie z gazeta.pl.

  • Autor: DlaHandlu.pl
  • Dodano: 26 maj 2014 14:55
Ponieważ 66 proc. oferty Amazon stanowi elektronika, to najbardziej na wejściu tej firmy do Polski mogą ucierpieć nie księgarnie, lecz sklepy z elektroniką. Jak wynika z danych Gemius, euro.com.pl, mediaexpert.pl czy mediamarkt.pl znajdują się w dziesiątce najpopularniejszych w naszym kraju e-sklepów.

Jednak przywiązanie dla lokalnych marek może być przeszkodą w ekspansji amerykańskiej firmy, tak jak to było w przypadku serwisu aukcyjnego eBay, który w 2005 roku wszedł do Polski, ale przegrał w starciu z Allegro.

Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że pomimo, iż Amazon szybko osiągnął wiodącą pozycję we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii, to we wszystkich tych krajach sprzedaż internetowa w momencie wejścia Amazonu nie była tak rozwinięta jak obecnie w Polsce, więc zadanie stworzenia unikalnej oferty było stosunkowo łatwe. U nas już tak prosto nie będzie - zauważa ekspert.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • rurat 2014-05-30 13:35:38
    avans już ucierpiał. Media expert nie ucierpi bo ghdyby sie bał to by avansu nie wykupował, a zamierza.
  • gorni 2014-06-02 11:31:38
    najbardzie to amazon ucierpi, bo nikt nie będzie tam kupować. Jest media expert i inni potentaci tego rynku. Pełno sklepów, jak biedronek, nie ma bata żeby jakiś sklpik się prześlizgnął.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!