PARTNERZY PORTALU


Kto zyska, a kto straci na zakazie handlu w niedzielę?

Kto zyska, a kto straci na zakazie handlu w niedzielę?
fot. Michael Gaida, Pixabay
  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 06 gru 2016 08:01

Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele zmieni polski rynek — mogą na tym stracić galerie, a zyskać sklepy online - pisze Puls Biznesu.

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 06 gru 2016 08:01

Krajowy Sekretariat Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ „Solidarność” wrócił z obywatelskim projektem ustawy zakazującej handlu w niedziele. Propozycja spotkała się z wieloma głosami sprzeciwu.

Eksperci CBRE zwracają uwagę, że taka zmiana może wpłynąć negatywnie na wyniki finansowe centrów handlowych, jeśli nie uda się przenieść całego obrotu z niedzieli na inne dni tygodnia.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwolennicy ustawy argumentują, że sześć dni na zrobienie zakupów to wystarczająco dużo, a niedziela powinna być wolna dla pracowników sklepów. Twierdzą również, że dzięki zakazowi firmy z branży handlowej ograniczyłyby koszty pracy i poprawiły warunki zatrudnienia.

Zdaniem Krzysztofa Gaczorka, prezesa KG Group, Polacy są coraz bardziej zapracowani, co często nie pozwala na korzystanie z dobrodziejstw centrów handlowych w tygodniu. Wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę zmieniłoby ich nawyki zakupowe, zmuszając do kupowania przez internet. W takiej sytuacji galerie handlowe straciłyby klientów na rzecz sklepów online.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!