PARTNERZY PORTALU


Kupujemy więcej, ale sklepów ubywa

  • Autor: PAP/ Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 27 sie 2012 08:36

W ciągu 2,5 roku zniknęło ponad 55 tys. sklepów. Głównie spożywczych i odzieżowych. Pokonały je markety - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".

  • Autor: PAP/ Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 27 sie 2012 08:36
Od początku roku do końca lipca rynek detaliczny skurczył się o blisko 9 tys. punktów, do 315,5 tys. - wynika z danych firmy Soliditet Polska. To nieodwracalny trend - oceniają eksperci i wyliczają, że od początku 2010 r. zamknięto już 56,2 tys. sklepów.

Jak wylicza "DGP", na skutek m.in. ekspansji marketów od 2007 r. udział małych kupców w handlu spadł z 46 do 39 proc. Szef Polskiej Izby Handlu mówi, że w tym samym czasie udział dyskontów podwoił się i wynosi 15 proc.

Znikające małe spożywczaki i salony odzieżowe przegrywają konkurencję z galeriami handlowymi, które powstają w coraz mniejszych miastach. Te oferujące AGD/RTV, meble czy książki padają z kolei ofiarami sklepów internetowych, gdzie ceny są nawet o 20-30 proc. niższe.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jest jednak jeden rodzaj punktów, których nic nie rusza - sklepy monopolowe (w tym roku więcej ich zarejestrowano niż wyrejestrowano). Może niebawem po bułki na śniadanie będziemy ruszać do supermarketu, ale za to wódkę kupimy pod blokiem - żartuje "DGP".


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!