W porównaniu z październikiem 2016 r. nastąpił spadek sprzedaży detalicznej o 3,4 proc. wobec spadku przed rokiem o 5,9 proc.

GUS podał też, że od stycznia do listopada br. wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku wyniósł 5,6 proc.(wobec wzrostu o 3,4 proc. w 2015 r.).

Urząd wyliczył, że sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych w listopadzie br. była wyższa w skali roku w większości grup.

W grupie podmiotów handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi - nastąpił wzrost o 13 proc., wobec spadku o 3,3 proc. przed rokiem. GUS zauważył, że było to "częściowo spowodowane zmianami organizacyjnymi przedsiębiorstw, jakie miały miejsce w ubiegłym roku".

Mniejszą sprzedaż w skali roku odnotowały jednostki zaklasyfikowane do grupy "pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach - o 2,7 proc. wobec wzrostu o 21,1 proc. przed rokiem.

Również w przypadku tych podmiotów - zdaniem GUS - było to związane ze zmianami organizacyjnymi w ubiegłym roku.

Wysoki wzrost sprzedaży odnotowano w podmiotach zajmujących się sprzedażą tekstyliów, odzieży i obuwia (o 16 proc.).

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl